Ga naar inhoud

Nieuwe pc-monitor


seane

Aanbevolen berichten

Als ik het goed begrijp heeft de kwaliteit van mijn monitor geen enkele invloed op mijn tv? Alles hangt af van mijn grafische kaart, ook al dupliceer ik mijn monitor naar mijn tv? 

 

Als mijn monitor screen tearing vertoont of juist niet, dan wordt dit ook weergegeven op mijn tv?

 

Heeft het enige nut om te investeren in een iets duurdere monitor?

 

Ik vind het allemaal nogal verwarrend 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, seane zei:

Als ik het goed begrijp heeft de kwaliteit van mijn monitor geen enkele invloed op mijn tv? Alles hangt af van mijn grafische kaart, ook al dupliceer ik mijn monitor naar mijn tv? 

Klopt als je ze samen gebruikt wat je afspeelt op je monitor word eigenlijk gespiegeld op je TV.

Mocht je jou tv als hoofdscherm gebruiken wat 4K is zou je wel met je pc kunnen werken zeg maar alledaagse dingen doen maar gamen alleen op je tv zou je grafische kaart met zo een resolutie niet aan kunnen.

13 uren geleden, seane zei:

Heeft het enige nut om te investeren in een iets duurdere monitor?

Nut heeft dat in principe niet, je gaat er niet op vooruit want je zou als je wilt gamen toch bij een 1080p monitor moeten blijven en ga je dezelfde problemen behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug van weg geweest, als je voor de monitor kiest die Calvus aanraadt heb je een mooie totaal oplossing mocht je zo een monitor met arm willen gaan gebruiken. Qua afwerking is dat zeker een voordeel, ook voor het wegwerken van de bekabeling.

deze monitor heeft een resolutie van 2560x1440.

Mocht je een aparte arm gaan aanschaffen van een kwaliteit die in de buurt komt van de LG ergo kost die toch al snel rond de 160€.

De LG 27UL550-W heeft een resolutie van 3840x2160 en dus een hogere pixel dichtheid waardoor je nog scherpere beelden krijgt.

Met beide schermen zul je met een 1650 super niet kunnen gamen.

Maar moest ik uit beide er één moeten kiezen dan zou ik de LG 27UL550-W aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een GTX 1650 super en die kaart heeft het al moeilijk met de games die je nu speelt op 1080P

Als je een monitor neemt met 1440P of 4K zal dat enkel verslechteren omdat je grafische kaart meer pixels moet aansturen.

Heb een youtube video opgezocht waar alle drie de resoluties te zien zijn in Cyberpunk met een GTX1650 Super.

Kijk maar hoe hoger de resolutie hoe lager de FPS zijn en niet meer speelbaar zijn, het is moeilijk uit te leggen maar de video maak misschien alles duidelijker.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk heeft het geen enkel nut om een betere monitor te kopen, want mijn grafische kaart kan dit toch niet aan? :)

 

Een beter scherm gedupliceerd naar mijn tv zal misschien mooiere kleuren ofzo weergeven, maar tegelijkertijd zullen games minder vlot speelbaar zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, seane zei:

Eigenlijk heeft het geen enkel nut om een betere monitor te kopen, want mijn grafische kaart kan dit toch niet aan?

Ja zo is het helaas.

 

2 uren geleden, seane zei:

Een beter scherm gedupliceerd naar mijn tv zal misschien mooiere kleuren ofzo weergeven, maar tegelijkertijd zullen games minder vlot speelbaar zijn?

Ja idd, bij het spelen van games zal je FPS te laag worden om van een leuke game ervaring te kunnen spreken, als je het Youtube filmpje hierboven hebt gezien is het duidelijk dat je bij een grotere resolutie schokkerige beelden gaat krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.