Ga naar inhoud

Gebeurtenis 41 kernel power (taakcategorie 63) - heropstarten computer?


Tanu

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb onlangs zelf een upgrade gedaan van mijn pc. Grafische kaart, voeding en 2 ram latjes extra toegevoegd. 

 

De grafische kaart en voeding werden een aantal weken eerder vervangen dan de toevoeging van twee nieuwe ram latjes. 

 

Ik stel vast dat sedert de toevoeging van twee nieuwe ram sticks (in totaal 4 sticks nu), mijn pc vastloopt en terug heropstart. Het probleem kan natuurlijk ook bij de overige hardware liggen.

 

Ik moet wel vermelden dat ik enige moeite had bij het plaatsen van de nieuwe ram latjes (ben niet zo ervaren). Het systeem heeft mijn nieuwe latjes wel herkend. 

 

Kunnen wij achterhalen waar de oorzaak zou liggen van dit probleem waarbij pc opeens gaat herstarten?

 

Alvast bedankt!

 

Mvg,

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de geheugen latjes die je bij hebt geplaatst terug uit de pc halen en kijken of het spontaan heropstarten dan gedaan is.

Mocht dan het probleem weg zijn lijkt het me aangeraden om je BIOS te updaten, want na jou BIOS versie zijn er een heleboel updates geweest die het voor het geheugen en stabiliteit zijn van je systeem.

 

Maar eerst zorgen dat je systeem stabiel is en goed werkt alvorens een BIOS update te doen, want je wilt niet dat je systeem crasht tijdens een BIOS update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe frequent deed zich dit probleem voor, meerdere keren op een dag, week of anders ?

6 uren geleden, Tanu zei:

heb eerst geprobeerd alle latjes eruit te halen en vervolgens de locatie verplaatst

Volgens de handleiding van Asus zou je het 2de en 4de slot moeten gebruiken vanaf de processor als je 2 latjes gebruikt.

577328543_Memoryconfig.PNG.a4a128e83e5c7a0ae05ae03d728bf853.PNG

Maar we wachten een aantal dagen af om te kijken of de pc niet meer vast loopt of spontaan herstart.

Laat maar iets weten :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.