Ga naar inhoud

Mijn usb stick start niet meer op


zeekind

Aanbevolen berichten

Beste, ik heb eerst op dit forum gezocht naar een oplossing voor mijn probleem maar helaas, het is namelijk zo dat vandaag toen ik mijn usb stick op mijn laptop wou aansluiten, kreeg ik de melding kan station D niet openen wegens een beschadigde map , echt vreemd, gisteren nog een belangrijke map met foto's voor mijn webshop erop gezet en ik trek ook altijd de stick pas uit nadat ik op uitwerpen klik, zo hebben ze mij dat toch uitgelegd, en heb gisteren ook geen bestanden gewist , en de stick licht nog rood op als ik hem aansluit, dus kapot zal het dan niet zijn, is hier iets aan te doen, de foto's opnieuw maken neemt veel tijd in, echt niet zo leuk dat dit gebeurd.

Alvast erg bedankt voor de hulp en tips, groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zeekind,

 

Je zette er gisteren een map op - tijdens die bewerking kan er natuurlijk iets fout gegaan zijn (vb de Fat-tabel kan beschadigd zijn en dan staan je bestanden er nog wel op, maar hij kan ze niet meer vinden en geeft dan een foutmelding - ook die 'beschadigde map' kan de oorzaak zijn - dan is er mogelijk iets niet helemaal gekopiëerd...)

 

Probeer eens in een verkenner van je Word, van een ander prog die map te openen. Soms lukt het dan wel of krijg je een andere foutmelding waarmee mensen

mogelijk  ideeën krijgen.

10 uren geleden, zeekind zei:

zo hebben ze mij dat toch uitgelegd

da's inderdaad goed uitgelegd van die mensen.

10 uren geleden, zeekind zei:

de stick licht nog rood op

da's dus een teken dat hij nog herkend wordt, maar als hij niet meer gelezen kan worden, kan je systeem er ook niets meer mee doen natuurlijk

 

10 uren geleden, zeekind zei:

de foto's opnieuw maken neemt veel tijd in

ja, logisch (en gaat niet altijd ook, maar in jouw geval mogelijk wel)

Nog een bijkomend vraagje: je hebt ze naar je stick gekopiëerd: en waar stonden ze dan vòòr het kopiëren op?  (en staan ze dan daar niet meer op? - want dan wordt het makkelijker)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel die 'verkenner' die je krijgt als je in Word een document wil gaan openen (dan krijg je ook mappen en bestanden te zien), als je in je mailprogramma

klikt op Een attachement toevoegen,  enfin: elk programma heeft zijn 'verkenner' waar je (voor dat programma) kan gaan zoeken welke bestanden je wil gaan

openen of wil gaan opslaan.

 

Open dus vb Word, klik op Openen en klik daar in Word op je usb-stick. Kijk wat er dan gebeurt of vertelt wordt. (eventueel (een) screenshot(s) oftewel plaatje(s)

ervan in je volgend bericht plaatsen. (weet je niet hoe? vertel het dan gewoon even)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, zo weten we (wat) meer.

er zijn dus blijkbaar dingen beschadigd op die stick.

 

Eerst dit nog even: en hoe zit het hiermee:

10 uren geleden, Passer zei:

Nog een bijkomend vraagje: je hebt ze naar je stick gekopiëerd: en waar stonden ze dan vòòr het kopiëren op?  (en staan ze dan daar niet meer op? - want dan wordt het makkelijker)

 

en volgens je antwoord daarop, gaan we verder kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.