Ga naar inhoud

Google Drive voor Desktop werkt niet


Amanita

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit de juiste plek voor mijn vraag is. Dan hoor ik het graag. 

 

Als gebruiker van Google Backup en synchronisatie werd ik verzocht over te schakelen naar Google Drive voor Desktop. Dat lijkt gelukt. Als ik echter een bestand op de pc wijzig wordt het niet in Google Drive gesynchroniseerd. Als voorkeur gaf ik aan "streamen"( dus niet "spiegelen"). Wel heb ik Backup en Synchronisatie verwijderd. Had ik dat niet moeten doen misschien, omdat de programma's pas later door Google worden "samengevoegd"? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synchronisatie stond aan. Heb het nog een keer uit- en weer aangezet. Helpt niet.

Als ik r.o. op het pictogram van GoogleDrive (er staat niet: Google Drive voor Desktop) klik en dan nogmaals op het Google icoon kom ik op de site van Google/My Drive. etc.

Mijn gegevens staan in Computers-Mijn Laptop. Zie afbeelding.

GoogleDrive-Computers.thumb.png.b604f1320ea3b251d6451eb9da684383.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukt! Het uploaden van de (vele duizenden) bestanden gaat heel erg langzaam. Rechtsonder bij het Google icoon zie ik wel hoeveel er nog moeten en welke zojuist zijn behandeld. Op Google Drive zie ik alle mappen en bestanden staan (net als voorheen) maar hoe zie ik wat inderdaad al gesynchroniseerd is. Laatst gemaakte wijzigingen op mijn pc zie ik nog niet aangepast op Google Drive.  Misschien een wat domme vraag🙃 , ben de grip even kwijt, doordat synchroniseren zo lang duurt. Het lijkt alsof alles opnieuw wordt geüpload. Verbinding is goed.

aangepast door Amanita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg wel voor de onderstaande dingen:

 

1 Dat je alleen de mappen die je wilt synchroniseren zijn aangeduid en niet de systeembestanden.

 

2Net zoals bij Onedrive zou je dit kunnen zien aan het icoontje.

 

3Een goede internet verbinding is belangrijk.

 

En nog 1 vraag hoe heb je het nu gedaan het toch gevonden in de instellingen of toch bij geïnstalleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Ik heb 3 mappen gekozen om te syncen: Desktop, Mijn Afbeeldingen en Mijn Documenten. Kunnen er dan ook systeembestanden worden meegenomen...? Het vermelde aantal bestanden lijkt me inderdaad nogal veel. 

 

2. Bij One Drive(Windows) zie ik groene vinkjes, bij Google Drive niet.

 

3. Beide geprobeerd. Kreeg steeds de melding dat het programma al aanwezig was. Blijkbaar stond alles toch goed maar had ik niet door dat rechtsonder het wat flauwtjes bewegende icoon van Google Drive aangaf dat synchronisatie nog steeds liep!!

 

4. Misschien het beste maar afwachten of het toch goedkomt. Inmiddels zoveel uitgeprobeerd 🙄, pffff.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.