Ga naar inhoud

Coolink Lapchilla


Yannick

Aanbevolen berichten

Coolink Lapchilla.

Vandaag nemen we de laptop koeler van Coolink onder de loep.

De koeler is beschikbaar gesteld door Rascom, waarvoor wij hun erg dankbaar zijn!

main.php?kat=0&lng=de

Inleiding

Je kent het vast wel, je bent lekker aan het werk met je laptop en je benen worden behoorlijk warm!

Best vervelend, en voor de hardware in je laptop eigenlijk ook niet goed!

Voor dit fenomeen zijn er de laatste tijd verschillende fabrikanten die daar handig op inspringen met hun producten.

Zo verschijnen er steeds meer laptop koelers op de markt, waarbij deze besproken koeler er uit springt vanwege zijn functionaliteit.

Eerste indruk

De eerste indruk is meteen al een goede indruk, dat is meteen al een pluspunt!.

De koeler zit netjes verpakt in een nette doos die een blik gunt op het product en niet onnodig groot is.

attachment.php?attachmentid=1936&stc=1&d=1239900139

Als de koeler uitgepakt is vinden we hiernaast ook nog een beknopte handleiding voor het gebruik en wat anti resonantie materiaal.

attachment.php?attachmentid=1933&stc=1&d=1239900139

Uitgelicht

Als we verder gaan kijken zien we dat deze koeler afwijkt van veel andere koelers, op welke manier is dat dan zou je denken?

Deze koeler heeft de mogelijkheid om in 2 standen omhoog geklapt te worden! In de praktijk blijkt dit erg gemakkelijk te zijn!

attachment.php?attachmentid=1938&stc=1&d=1239900139

Je kan kiezen voor de hoogste stand (zoals het plaatje hierboven laat zien) of eentje lager, net wat je makkelijker vind.

Dit heeft als voordeel dat de laptop in een hoek staat, wat al vaak prettiger typt, en het bevordert de airflow.

attachment.php?attachmentid=1939&stc=1&d=1239900139

Airflow

Nu we het toch over de airflow hadden, daar is bij deze koeler geen gebrek aan!

De luchtverplaatsing word bij deze koeler verzorgt door een immense 220mm ventilator!

Ze hebben er voor gekozen om deze op een laag toerental te laten draaien zodat hij bijna onhoorbaar is, maar door zijn formaat toch genoeg lucht kan verplaatsen.

De ventilator heeft duidelijk invloed op de temperatuur! Je voelt goed dat er hete lucht weg word geblazen van de laptop.

Ook de interne ventilatoren van de laptop draaien langzamer dan normaal, en de laptop blijft over het algeheel wat graden koeler, zeker de buitenkant.

Afwerking en degelijkheid

Om de afwerking en degelijkheid van deze notebook koeler te testen heb ik hem 2 weken mee op pad genomen.

Het is soms even wennen om hem in een keer in de goede positie te klappen en daarna terug ion te klappen, maar het went!

Het is erg prettig werken met deze koeler onder de laptop, waar je ook zit of mee bezig bent.

Een klein nadeel echter is dat je merkt dat hij van plastic is gemaakt… soms voelt het allemaal wat wiebelig aan.

Verder doet dit niets af aan de verdere kwaliteit van het apparaat!

Stroomvoorziening

De stroomvoorziening is op een erg prettige manier voorzien!

Op een laptop heb je eigenlijk altijd wel een chronisch tekort aan usb poortjes, en laat nou net dit apparaat ook via usb werken.

Ze hebben er een mooi systeem van gemaakt waardoor er geen usb poorten “verloren” gaan!

Als je dus usb stekker er in steekt dan heb je in deze stekker nog een usb aansluiting, je kan er dus gewoon nog een apparaat op aansluiten!

De spanning die dit usb poortje levert is uiteraard wel minder, dus let daar goed op wat je er dan op aansluit.

Ik vind dit een erg goede oplossing en daar krijgen ze van mij dus een pluim voor omdat ze hier goed gebruik van maken!

Conclusie

Ik vond het erg prettig werken met deze koeler en ik kan hem dan ook zeker aanraden mocht je nog op zoek zijn naar zoiets!

Het voegt naar mijn mening echt iets toe aan de werkomgeving, of je dan op kantoor bent of thuis op je bed zit te relaxen.

De koeler houd je laptop koeler,wat bevorderlijk is voor de leeftijd van je hardware en in de meeste gevallen dus stiller!

met een prijs van rond de 30 euro erg goed te doen ook.

wanneer hij goed leverbaar word in Nederland&België is nog onbekend

Kortom, een aanrader!

post-90-1417703816,0621_thumb.jpg

post-90-1417703816,1791_thumb.jpg

post-90-1417703816,2309_thumb.jpg

post-90-1417703816,2705_thumb.jpg

post-90-1417703816,3087_thumb.jpg

post-90-1417703816,3463_thumb.jpg

post-90-1417703816,423_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.