Ga naar inhoud

wifi niet optimaal


poelie1981

Aanbevolen berichten

Op 1/11/2021 om 00:13, stegisoft zei:

Zo werkt het niet wat jullie allemaal zeggen.

1 SSID is niet voldoende hoor.

Er zijn 2 routers en er kan slechts 1 router actief zijn.

Dus moet Linksys als access-point ingesteld worden en DHCP uitgezet worden.

 

Dat uw huis zeer goed geïsoleerd is maak niks uit voor Wifi want isolatie is aan de buitenkant van uw huis.

Wat ik zie is dat je veel te veel wifi toestellen hebt.

Al uw wifi overlappen elkaar en dat is niet goed.

 

Bij ieder router of wifi toestel kan je zelf bepalen of SSID zichtbaar of niet zichtbaar moet zijn.

Dus kijk dit na bij Wifi gedeelte.

 

Zet uw wifi toestellen zodanig dat men elkaar niet overlappen.

Hou wel rekening mee dat tegenwoordig veel toestellen 5 Ghz werken.

Printer of oudere toestellen werken nog op 2.4 Ghz

Je kan meer data geven aan 5Ghz als de meerderheid van de toestellen 5 Ghz ondersteunen want dat is veel sneller.

 

In een normaal huis zal je met 1 router en 1 access-point toestel meer dan voldoende moeten zijn.

Grote fout dat men maak is: teveel wifi toestellen.

 

 

dank je wel voor je hulp alvast! helaas is denk ik hier mijn kennis wat te klein voor! dus zal ik eens opzoek moeten gaan naar iemand uit regio beringen die er hier meer van kent

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te bescheiden poelie! Je kan dit zeker zelf doen. Je beschikt over de nodige hardware (2 routers).

 

En als je wil begeleiden de helpers hier je stap voor stap, je kent blijkbaar iets van IT dus zo moeilijk zal dat niet zijn. 

 

UIteraard beslis je zelf hé, maar ik denk dat (met een beetje hulp hier) dit probleem zelf oplossen je een persoonlijke voldoening zal geven  - en je kennis wat betreft netwerken zal uitbreiden. Zo ben ik ook begonnen... enkele jaren geleden.

 

Als ik een aanzet mag geven : beschrijf je netwerk eens grondig : wat is wat met elkaar verbonden? Router 1 met router 2 Hoe? WiFi of LAN to LAN? Is de 2e router ingesteld als Access Point of Repeater? Op welke router zijn je powerline adapters aangesloten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.