Ga naar inhoud

iPad iOS 15.1. Hoe Vervelende witgets verwijderen?


kristof28

Aanbevolen berichten

Op 28/11/2021 om 17:40, kristof28 zei:

Als ik de webbrowser open van mijn ipad krijg ik sinds die nieuwste ipad update vervelende icoontjes te zien onderaan het scherm. Hoe kan ik dit verwijderen?

Bedoel je zoals onderstaande schermafbeelding?:

 

1001414855_Schermafbeelding2021-11-29om21_52_25.jpg.8f6b1cc3ae001c60b64260751b8ccbbf.jpg

 

Zo ja, ga naar -> Instellingen -> tap Safari -> rechter scherm deel, probeer punt 1 en/of punt 2.

(ik vind het handig, dus wijzig niets hier).

1. Zoekmachinesuggesties -> Uitschakelen.

2. Zoek snel op websites tap erop -> Uitschakelen.

 

844082354_Schermafbeelding2021-11-29om22_03_19.thumb.jpg.65f6aa53528e89b2c2f8bdb4437ede75.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, iEscape zei:

Bedoel je zoals onderstaande schermafbeelding?:

 

1001414855_Schermafbeelding2021-11-29om21_52_25.jpg.8f6b1cc3ae001c60b64260751b8ccbbf.jpg

 

Zo ja, ga naar -> Instellingen -> tap Safari -> rechter scherm deel, probeer punt 1 en/of punt 2.

(ik vind het handig, dus wijzig niets hier).

1. Zoekmachinesuggesties -> Uitschakelen.

2. Zoek snel op websites tap erop -> Uitschakelen.

 

844082354_Schermafbeelding2021-11-29om22_03_19.thumb.jpg.65f6aa53528e89b2c2f8bdb4437ede75.jpg

Zie foto

AD142BB8-31BD-4A1F-99FD-5B5A97777D0C.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je bent de Shelf (zoals Apple noemt) (vrij vertaald = de Plank) tegengekomen ... een nieuwe multitasking-functie van iPadOS15. Op dat momenteel zijn er veel Safari schermen geopend.

 

Als je op het Safari-pictogram tikt, wordt de plankweergave opgeroepen - die je een miniatuurafbeelding toont van alle geopende Safari schermen van de Safari-app onderaan het scherm. Als er meerdere schermen van een app actief zijn, schakelt een simpele tik op een gekozen miniatuur onmiddellijk naar dat venster/weergave. Als je ergens anders op het scherm tikt, wordt de geanimeerde weergave van de plank geanimeerd.

 

Als je bijvoorbeeld drie actieve schermen van Safari hebt, kunt je door op het Safari-pictogram te tikken de plank openen met vier miniaturen - één miniatuur voor elk van de drie actieve exemplaren - plus een andere (met een "+') waarmee je een nieuw venster kunt openen. Door simpelweg op een miniatuur te tikken, wordt direct naar dat actieve venster/exemplaar geschakeld. Als je een miniatuur van de bovenkant van het scherm veegt, wordt het bijbehorende Safari-venster/-instantie gesloten.

 

Hier wordt het beter uitgelegd (wel in het Engels).

 

Dit is wellicht ook handig => iPad-gebruikershandleding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, iEscape zei:

Je bent de Shelf (zoals Apple noemt) (vrij vertaald = de Plank) tegengekomen ... een nieuwe multitasking-functie van iPadOS15. Op dat momenteel zijn er veel Safari schermen geopend.

 

Als je op het Safari-pictogram tikt, wordt de plankweergave opgeroepen - die je een miniatuurafbeelding toont van alle geopende Safari schermen van de Safari-app onderaan het scherm. Als er meerdere schermen van een app actief zijn, schakelt een simpele tik op een gekozen miniatuur onmiddellijk naar dat venster/weergave. Als je ergens anders op het scherm tikt, wordt de geanimeerde weergave van de plank geanimeerd.

 

Als je bijvoorbeeld drie actieve schermen van Safari hebt, kunt je door op het Safari-pictogram te tikken de plank openen met vier miniaturen - één miniatuur voor elk van de drie actieve exemplaren - plus een andere (met een "+') waarmee je een nieuw venster kunt openen. Door simpelweg op een miniatuur te tikken, wordt direct naar dat actieve venster/exemplaar geschakeld. Als je een miniatuur van de bovenkant van het scherm veegt, wordt het bijbehorende Safari-venster/-instantie gesloten.

 

Hier wordt het beter uitgelegd (wel in het Engels).

 

Dit is wellicht ook handig => iPad-gebruikershandleding.

Ja, maar hoe verwijder ik die rommel zoadat ik dat nooit meer zie….

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, kristof28 zei:

maar hoe verwijder ik die rommel zoadat ik dat nooit meer zie….

De plank is een fundamenteel onderdeel is van de herziene gebruikersinterface - en niet kan worden uitgeschakeld.

 

Je kunt wel die geopende vensters sluiten of naar Split View verplaatsen. Zodra je met Safari communiceert, zal de plank op intelligente wijze verdwijnen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.