Ga naar inhoud

1 PC - 1 USER - Maar gebruiken op 2 verschillende plaatsen / kamers


Aanbevolen berichten

Hey! 

 

Ik had eens willen vragen wat de beste oplossing zou zijn voor het werken op 1 PC Tower - maar te kunnen werken op diezelfde PC in een andere kamer. (niet multi user setup aangezien ik de enige user ben van deze PC) 

 

Ik schets even mijn situatie :D :

Ik ben volop in de bouw van mijn huis + repetitie kot (apart van woning) 

In de bureauruimte staat mijn PC, maar zou deze PC dus moeten gebruiken voor het werk, maar ook voor het te kunnen opnemen in ons repetitiekot. 

 

Mijn idee is dus om wachtbuizen te laten plaatsen van repetitiekot naar die bureauruimte (1ste verdiep), en dan gewoon een lange HDMI extensie + USB HUB (RJ45) extensie te trekken tot in het kot. 

Zou dan gewoon de PC moeten aanzetten binnen, maar bon dat is nu niet een probleem :D

 

Als iemand andere ideetjes hebben, deel ze gerust :D 

 

Apparaatnaam    DESKTOP-10U0DMP
Processor    AMD Ryzen 9 3900X 12-Core Processor               3.79 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen    32,0 GB
Apparaat-id    8B7EDEA8-5CF1-4E8B-96E9-3DAAF536DC24
Product-id    00330-80000-00000-AA218
Type systeem    64-bits besturingssysteem, x64-processor


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Hensyr zei:

Je zal ook moeten opletten met de afstand van de opname kabels, hoe groter de afstand hoe hoger de weerstand en kwaliteits-verlies.

Dag Hensyr, bedankt voor je reactie! 

 

Het zit zo dat ons mixpaneel wel in ons kot gaat staan deze is verbonden per usb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Hensyr zei:

Waarom leg je niet gewoon een internet kabel voor beide kamers en zet een tweedehands pc in het repetitie kot en werk dan met teamviewer.

Wel, een gewone tweedehands PC zal niet voldoen voor opnames te maken. Daarmee wil ik mijn PC gebruiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het anders uitleggen...
Als je een gewone oude pc hebt waar bijvoorbeeld Linux op staat moet je niks opnemen van wat in jullie studio gebeurd, daarvoor dient die computer niet.
Maar je kan wel alles van je muziekstudio met kabels verbinden met je computer in je bureel.

Als je nu in beide ruimtes een internet kabel legt kan je vanop je muziekstudio alle opnames starten en weergeven met je computer in het bureel door middel van teamviewer.
De oude computer dient enkel om je pc in het bureel te sturen.

 

Je neemt de computer in je bureel als het ware mee naar de muziekstudio. De oude pc doet verder niks dan alleen maar de pc in het bureel over te nemen.
Het is dus een afstandsbesturing geworden van de pc in het bureel. verder niks.
Dus je logt in op teamviewer in je bureel en studio en maak connectie, dan is het alleen maar vóór je begint te spelen voldoende om met de oude pc op uw pc in het bureel op start te drukken van de opnamesoftware.
Teamviewer voor particulieren die het niet gebruiken om er geld mee te verdienen is gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.