Ga naar inhoud

Snelstartbalk


joke

Aanbevolen berichten

Normaal is mijn Snelstartbalk (quick launch) altijd zichtbaar met enkele snelkoppelingen en deze balk is altijd vergrendeld.

De laatste tijd gebeurt het frequent dat als ik mijn pc terug opstart dat deze balk verdwenen is. Ik veronderstel dat er programma's zijn die mij dat lappen, welke weet ik niet. Bij de pc van mijn partner gebeurt dat ook.

Met enkele muisklikken is dat natuurlijk direct verholpen. Vervelend want het komt dikwijls terug. Nu zoek ik een manier omdat euvel snel te verhelpen en dacht aan een registerfix. Maar dan moet ik weten welke registerkeys hiervoor in aanmerking komen en die vind ik niet.

De key om de werkbalk te vergrendelen heb ik wel al gevonden maar om de Snelstartbalk te activeren die niet. Kan iemand helpen?

Bedankt alvast, Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kweezie wabbit,

Ik ben wel niet veel wijzer geworden, toch bedankt voor je reaktie. Nu weet ik toch ook dat ik niet de enige ben die hier geen antwoord op heeft.

Ken je ook geen mogelijkheid om te achterhalen welke registersleutel of welke bestanden hiervoor in aanmerking komen?

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kweezie wabbit,

Nogmaals bedankt voor je reaktie.

Mijn register heb ik al meerdere keren vplledig doorzocht maar ook niks kunnen vinden.

Toch moeten die instellingen ergens geregistreerd worden. Meestal is dat het register dat er voor gebruikt wordt maar het kan ook in één of ander bestand zijn. De kunst is natuurlijk te vinden waar.

Ik zoek wel verder en als ik toch eens iets zou vinden dan laat ik het hier wel weten.

Groetjes,

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jürgen,

Jij ook bedankt voor je reaktie.

Tot mijn spijt, de Taskbar Repair Tool zat al bij mijn verzameling tools.

Met mijn werkbalk Snel Starten is niks mis mee, die is goed zoals ik hem ingesteld heb en blijft normaal ook zo staan. Alleen vervelend dat hij op onregelmatige tijdstippen inaktief staat. Soms gaat het dagen goed soms gaat het mis.

Ik weet dat er tools zijn die de werkbalk verwijderen, ComboFix die gebruikt wordt bij spywarebestijding is zo een voorbeeld. Als je die laat runnen dan is je snelstartbalk weg. En zo zijn er nog wel programma's die vinden absoluut bepalen hoe mijn Windows er uit moet zien.

Maar ik zoek dus achter een manier om met één klik die balk terug te kunnen plaatsen. ComboFix verbergt ook altijd de verborgen bestanden en ook de bekende extenties. Ik wil die zichtbaar maar daar ben ik al achter, dat kan met een regfix.

Alleen deze verdomde snelstartbalk die blijft mij parten spelen.

Bedankt voor de hulp, stillaan maar zeker zal ik er achterkomen hoe het moet.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha Andres, dat is goede raad, bedankt. Maar euh, kun je ook vertellen naar wat ik in het register moet zoeken?

Want ziet u, Kweezie wabbit heeft het register al een paar keer van boven tot onder en van onder naar boven onderzocht maar niks gevonden dat relevant zou kunnen zijn. Ik zelf heb dat ook al meer dan een paar keer gedaan en het resultaat was noppes. Maar mogelijk hebben wij niet goed gezocht en dan kan ik best wat hulp gebruiken.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.