Ga naar inhoud

Iemand bekend met dit soort foutmeldingen? Acces 2013


Passer

Aanbevolen berichten

Een (grote) dbase van een instelling werkt prima, geeft echter soms deze foutmeldingen - maar je zou dan blijkbaar gewoon op OK moeten drukken en je kan er dan

gewoon in gaan werken.

 

Voor mij is dit Latijn - vraag: is het te verhelpen / moet het verholpen worden / waar wijst het op?

 

afbeelding.png.e22350336c304a079555cc3414e30790.png

 

afbeelding.png.4d2c7575db9b6a99b4ef87dc251060e7.png

 

ps: ik ga eventuele antwoorden ook maar aan de beheerder doorgeven, maar die krijgt dit soort meldingen ook (de meldingen komen

dus voor zowel op zijn als op mijn systeem - eigenlijk twee onafhankelijke systemen dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent er ook vlug bij :) - goeie morgen trouwens!

'k wacht nog even 'de zegen' van de beheerder af - je hoort er nog van!  Al een dank je wel hé!

 

o ja: nog vergeten: wat doe ik dan eigenlijk als ik dat afvink : gewoon de notificatie verbergen/voorkomen

(dus het 'euvel' blijft ? - of is het euvel-zelf er ook mee weg?)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

en 't werkt !  (ja, natuurlijk, hoor ik je denken :) )

 

En vanwege de beheerder:  quote:   Ja, warempel, Het blijkt effectief te zijn. Dank aan Dotchie!

enne:
6 uren geleden, Passer zei:

wat doe ik dan eigenlijk als ik dat afvink : gewoon de notificatie verbergen/voorkomen  (symptoombestrijding dus)

(dus het 'euvel' blijft ? - of is het euvel-zelf er ook mee weg?)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, dotchiejack zei:

Passer, ik hoop dat ik je geholpen hebt, het is altijd leuk om een forummedewerker te  helpen.

Je hebt me (ons) idd geholpen Phieliep - en het is ook leuk om door een forummedewerker geholpen te worden toch?

Dank je wel hé !  :toppie-bord:

(en omdat het een voor die instelling belangrijke dbase is, zijn er duidelijke afspraken gemaakt wiè uiteindelijk de 'echte' dbase heeft. Ze wordt dus op eenzelfde ogenblik slechts door één iemand aangepast - dit ivm je 'let wel'-bericht)

 

edit: nog vergeten: dank voor de uitleg rond 'het euvel' - het is dus geen symptoombestrijding maak ik er op uit. (en vandaar dat er een verwijzing in stond naar een dll)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zit het niet helemaal:

als vrijwilliger werk ik aan een bepaalde dbase en op dit ogenblik is me gevraagd van een andere dbase na te kijken voornamelijk op gebied van schrijffouten en/of onvolledigheden (qua spelling)

 

De dbase is normaal in de instelling en staat daar uiteraard op hun server.

 

Voor dit werkje (dat dus maar tijdelijk zal zijn:  een aantal maanden tot een jaar of zo, vermoed ik) krijg ik de dbase toegestuurd

en vanaf dàt ogenblik zit de 'eigenlijke' dbase dus op mijn systeem.

De beheerder gaat er dus geen wijzigingen aan aanbrengen. (het is een archiefdbase, dus zo dikwijls moet er niets aan gewijzigd worden)

In de gevallen dat hij toch nog archiefgegevens toekrijgt en die wenst in te geven, vraagt hij me de dbase terug en past ze aan.

(ondertussen doe ik er uiteraard niets aan).

Wijzigingen ingevoerd? dan komt ze weer terug bij mij (en blijft hij er van af :) )

 

'k heb al eens een vraag gesteld of ik het niet online op hun server kan aanpassen, maar dat schijnt te ingewikkeld te zijn

kwestie van toe te kennen rechten op de map/bestanden van die dbase...

 

(en buiten ons twee werkt er niemand aan de dbase)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch bedankt voor het doorspelen van een idee - moest het kunnen lukken hebben, was het handig geweest natuurlijk.

 

en voorlopig geen fouten meer gehad (anders schotel ik ze nog wel eens voor aan jou :) )

(maar ik werk ook maar 'tussendoor' aan die dbase)

 

Dank je voor het meedenken Dotchie !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.