Ga naar inhoud

uploadsnelheid


candise

Aanbevolen berichten

ik heb een site gevonden waar je kan testen hoe snel je internetverbinding is, maar als ik dan kijk naar andere testresultaten, globaal en regionaal , dan vind ik dat er toch een heel groot verschil is ! als ik zelfs gewoon maar kijk naar belgie dan is de downloadsnelheid 5.93 mb/s en de uploadsnelheid 0.60 mb/s.

ik vind persoonlijk dat mijn pc de laatste tijd iets trager is na een laatste update van windows , maar zo een grote verschillen is dat wel normaal ? en hoe kan ik dat verhelpen ? sommige andere gebruikers spreken zelfs van 14 mb/s hier in belgie met dezelfde internetformule als de mijne, ik heb expressnet van telenet

455243307.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De resultaten hangen voor een deel af van de server waarop je test.

Neem de server van Telenet in Mechelen en vergelijk de resultaten.

Ik zit op een 6 Mb adsl verbinding.

455397234.png

Voor expressnet zijn je snelheden wel erg laag. Is je binnenbekabeling of je draadloos in orde? Neem ook eens kontakt met telenet want jou snelheid voor een expressnet abonnement kan echt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik ook expressnet en ik heb bijna geen verlies van download en upload snelheid,

maar zoals Kweezie Wabbit al zegt kan je het best eens contact opnemen met telenet die kunnen je het beste helpen.

455690766.png

op aanraden van telenet heb ik eerst keer mijn draadloos gereset, en er was helemaal geen verschil , toen vroegen ze me om eens te testen aan de kabel aangesloten ... dit is het resultaat :

455591817.png

dus zo moet het zijn ...dan moest ik eerst kijken of andere laptop op mijn verbinding ook zo slecht presteerde, en dat was zo, namelijk 2.2 downloadsnelheid ... dus zou het moeten aan mijn wifi verbinding liggen ,

ik zeg wel zou moeten, want nu zit telenet mij te zeggen dat het toch nog kan aan mijn eigen laptop liggen en dan moet ik 50 euro/uur en 2 euro per km afgelegd door de technieker betalen ! kan ik op één of andere manier testen of het probleem echt niet ligt bij mijn wifi wireless adapter in de laptop zelf ? of gaat dit niet ? ik ken persoonlijk niemand met een draadloze verbinding ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De resultaten hangen voor een deel af van de server waarop je test.

Neem de server van Telenet in Mechelen en vergelijk de resultaten.

Ik zit op een 6 Mb adsl verbinding.

455397234.png

Voor expressnet zijn je snelheden wel erg laag. Is je binnenbekabeling of je draadloos in orde? Neem ook eens kontakt met telenet want jou snelheid voor een expressnet abonnement kan echt niet.

dit zijn de resultaten van mechelen, denk dat hij automatisch de server neemt die dichtsbij ligt ..

455798751.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

na resetten , blijkt er nu toch knopje op te zitten op mijn dlink, dat mens van telenet zei nochtans dat ik gewoon moest de stekker uithalen

455841313.png

en met dlink van iemand anders op mijn laptop, wat moet ik nu doen ? zou ik moeten technieker laten komen voor 3.00 mb/s verschil, eigenlijk betaal ik wel voor 15.00 mb/s , maar zie het al gebeuren dat ze zeggen dat dat normaal is, vanmorgen toen ik 0.12 had zei die vent aan telefoon ook dat dat kan en vroeg hij mij wat mijn probleem eigenlijk was ???

455838245.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dus nu een dlink die ik mag gebruiken van iemand anders + een versterker linksys en daarmee haal ik prachtige downloadnelheden, probleem is dat die dlink een niet beveiligde verbinding is, hoe beveilig ik die verbinding ? heb al een site gezien op telenet, alles gaat goed tot moment dat ze mij zeggen :

Open je browser (bijvoorbeeld 'Internet Explorer'). Vul in je adresbalk het onderstaande adres in en druk op ENTER:

http://192.168.0.50

en dan ... dan gebeurt er niets, ik krijg constant mededeling fout bij laden , controleer je enz ...

hoe los ik dit op ? ik kan technieker niet laten komen van telenet voor mijn te trage verbinding alhoewel de fout volledig bij hen ligt, maar ze zullen geen probleem maken van een downloadsnelheid van 11 mb/s , ze vroegen mij al wat het probleem was toen ik hen vertelde dat mijn downloadsnelheid 0.27 was ... maar ik kan er niet mee leven met 11 aangezien ik wel betaal voor 15.63 !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef eens het merk en type/model nummer van al je draadloze componenten (modem/router, versterker, netwerkkaart, usb-adapter ...)

Is er bij die geleende DLink geen handleiding met een hoofdstuk over beveiliging van je netwerk?

heb gevraagd aan de eignaar van die dlink dat hij hem kwam beveiligen, is uiteindelijk gelukt via de kabel, en morgen ga ik met mijn dlink naar een telenet helpcenter waar hij wordt uitgetest en waar ik gewoon een nieuwe dlink krijg ... want het probleem ligt overduidelijk aan mijn dlink (die trouwens nog in garantie is ) , heb vandaag getest met zeker 5 laptops , en met allemaal hetzelfde probleem ! nu surf ik terug met een normale snelheid xD nu zal ik niet meer tot 8.30 smorgens op het net moeten zitten , lol, ja, nu ga ik meer dan 5 tabbladen openkrijgen in een uur, gisterenavond heb ik er maar liefst 45 minuten over gedaan om alleen maar avg te downloaden, dan was hij nog niet geinstalleerd :boring: ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.