Ga naar inhoud

Telenet stopt met hosting... wat nu ?


yvessr

Aanbevolen berichten

Dag Yvessr,

Uw website is: http://users.telenet.be/SBEP-BVPWV/

Maar het domein dat uw wil bestaat al: https://sbep.be/ en dat is van iemand anders.

Nu wat zijn je mogelijkheden...
Je vraagt het domeinnaam sbep-bvpwv aan en koppelt het aan een hosting.

of...
Je vraagt een nieuw domeinnaam aan en koppelt er een hosting aan
 

Maar je kan niet het domein https://sbep.be niet kopen, dat is al van iemand anders.

 

Eenmaal je het domeinnaam hebt gekoppeld aan een hosting kan je er via direct admin (die krijg je als je het domein en de hosting hebt) en softaculous of installatron een wordpress website op installeren.
 

Dan kan je bijvoorbeeld starten met een heel nieuwe website en of je kan starten met het kopiëren van teksten op je wordpress website.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks @Hensyr, zover was ik al mee; bedankt !

Mijn idee was hetvolgende: ik vraag een domeinnaam (bv sbep-bvpwv.be) , koppel daar een Web hosting Plus pakket aan en vraag mijn telenet website (full HTLM) daar naartoe te verhuizen en online te plaatsen. Zo kunnen onze leden meteen op dit nieuwe adres onze site bezoeken zoals gewoonlijk. Ik veronderstel dat ik daarop dan, zoals ik het totnogtoe deed, per FTP (Filezilla) regelmatig naar wens bestanden in kan vervangen of bijvoegen ???

Eens dit geregeld is moet ik aan een nieuwe website beginnen..., bv met Wordpress... maar hoe kan dat ? gewoon op mijn computer en dan als het klaar is overzetten, ofwel in de host en hoef ik daar een tweede domein voor te gebruiken ?

Daar weet ik geen raad mee ????????...............

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, yvessr zei:

Ik veronderstel dat ik daarop dan, zoals ik het totnogtoe deed, per FTP (Filezilla) regelmatig naar wens bestanden in kan vervangen of bijvoegen ???

Dat zal dan ook mogelijk zijn ja, u krijgt de ftp gegevens van het hostingbedrijf.

1 uur terug, yvessr zei:

 

Eens dit geregeld is moet ik aan een nieuwe website beginnen..., bv met Wordpress... maar hoe kan dat ? gewoon op mijn computer en dan als het klaar is overzetten, ofwel in de host en hoef ik daar een tweede domein voor te gebruiken ?

Je moet eerst echt zeker weten of je een nieuwe website wil bouwen.
Als je dit echt wil zou ik het domeinnaam voor de full html website niet de definitieve domeinnaam geven maar aan subdomein zetten.

 

Voorbeeld:

1) je besteld een domeinnaam sbep-bvpwv.be

2) je koppelt dit aan je hosting (bijvoorbeeld plus pakket)

3) je maakt een subdomein aan (bijvoorbeeld: basis.sbep-bvpwv.be) in direct admin

4) je verhuisd de volledige HTML website naar je subdomein (vraag of ze dit willen doen voor jou, dan is ook de database in orde)

5) je installeert Wordpress op je definitieve domein (sbep-bvpwv.be)
6) je begint te bouwen in alle rust op je wordpress site en publiceer het.

 

Als je een wordpress site hebt geïnstalleerd op je domein krijg je per mail je inloggegevens.
Surf naar je wordpress dashboard en log in.
Nu kan je in alle rust beginnen bouwen, toevoegen, deleten en opnieuw beginnen als het moet.
Klik op "Publiceer" en voeg de pagina toe aan het hoofdmenu van je wordpress site.
Je zal zien dat het dan online staat.

 

Als je iets niet direct begrijpt kan je me altijd vragen stellen, niet twijfelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt @Hensyr voor je uitleg en goede raad !

Ik kom er nog eens op terug... sorry

Na overleg met onze bestuursleden verkiezen we de sitenaam zo bondig mogelijk te houden; dus enkel SBEP gevolgd door de extensie, maar vermits de .be niet meer vrij is zouden we gaan voor SBEP.online om meteen mee online te gaan met de telenet kopie.

Immers we moeten al onze leden het nieuwe adres geven en dit aanpassen in onze folders, tijschriften, boeken , flyers enz.

Een practische vraag: indien we dit domein registreren met een Hosting Plus pakket en online laten plaatsen, krijg ik dan een toeganscode om er aan te werken per FTP en om onze wekelijks gewijzigde bestanden in te veranderen, zoals ik totnogtoe deed ???

 

Het aanmaken van een vernieuwde site (met Wordpress of een andere progamma bouwer) kan dan langzamerhand beginnen : Ik dacht daarvoor een tweede domeinnaam aan te schaffen SBEP.site (beide domeinen zijn zeer goedkoop,  € 0,89)... of is dat niet nodig ?

THANKS !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel verstandig Yvessr, als je de basis hosting Plus neemt zal je tot 5 domeinnamen kunnen hosten.
Dus je kan gerust je gang gaan.

Natuurlijk...
Als je overstapt op Wordpress in de toekomst zal je weer alle flyers, folders, tijdschriften en boeken moeten voorzien van het nieuwe adres.
Tenzij je die nieuwe site ook al vermeld in jullie info, dan is het een makkie om een veilige lange overgang te voorzien waarbij je info geeft dat het oude adres gaat verdwijnen en plaats gemaakt wordt voor de nieuwe website.
Zo kan dus op beide sites gesurft worden tot je uiteindelijk de site die moet verdwijnen sluit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeerde zopas de 2 domeinen te registreren met een plus hosting pakket maar kreeg toen een betalingsaanvraag voor 2x hostings ... wat ik uiteraard niet wens !

Kan ik onze website online brengen en dan offline een nieuwe aanmaken ? kan dat met één enkel hosting pakket ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yvessr, op de website van Vimexx kies je eerst je hosting en betaal die zonder domeinnaam.
Je zal een account hebben op je Vimexx.

Log in op je Vimexx account en koop je eerste domeinnaam (zonder hosting!!!).

Als je je eerste domeinnaam hebt zal die verschijnen in je dashboard van Vimexx.
Klik op je domeinnaam en dan op de knop "beheren"(rechts in beeld), in het snelmenu kies je voor de domeinnaam aan je hosting te koppelen.

Dan koop je je tweede domeinnaam.
Die zal ook in het dashboard verschijnen.

Doe dan net hetzelfde, klik op je domeinnaam en dan de knop "beheren" en in het snelmenu klik je op "aan hosting koppelen".

 

Vraag ook binnen de 30 dagen de gratis verhuisdienst aan van je telenet website naar je nieuwe domeinnaam.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yvessr, nog even herhalen wat we besproken hebben.

 

Je koopt eerst een hosting pakket (bijvoorbeeld bij Vimexx het plus pakket)

Dan krijg je een email met je vimexx login en dashboard

 

Log in op je Vimexx dashboard
Je zal zien dat je daar een hostingpakket hebt
Maak gebruik van de gratis domeinnaam en bestel je definitieve domeinnaam
Ga terug naar je dashboard en nu zal je zien dat je en een domeinnaam hebt en een hosting pakket.
Ik weet niet of de domeinnaam al gekoppeld is aan je hosting pakket, anders kan je op je uw domeinnaam aan klikken en beheren en vervolgens koppelen aan je hosting.

Als uw domeinnaam gekoppeld is krijg je de inloggegevens van je DirectAdmin
 

Log in op je DirectAdmin en selecteer uw domeinnaam en maak een subdomein aan.
Bijvoorbeeld: voorlopig.sbep-bvpwv.be

Nu kan je inloggen op je hosting dashboard en vragen om de gratis verhuis te doen van telenet naar je subdomein.

Dan kan je met websitemaker of wordpress op uw gemak bouwen aan je site op je definitieve domeinnaam.

 

Je hebt mijn gsm nummer, als iets niet duidelijk is kan je me gerust bellen.

aangepast door Hensyr
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.