Ga naar inhoud

computer valt uit


goldenapso

Aanbevolen berichten

Hallo

heb een probleem met mn computer,als ik hem niet gebruikt val hij uit na een kwartier ofzo ,er komt dan een blauw - grijze kader (boot devise, Hard disk C of cd rom drive, diskette A),dan moet ik hem herstarten,dan kom er een blauwe scherm op;Bestandsysteem wordt gecontroleerd,(TYPE bestandsysteem NTFS)

weet er iemand wat ik er kan aandoen?

Met dank

Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

hello

er kom dus een cader op met boot devise (bovenaan) en in de kader staat Hard disk C eronder cd rom drive en daar nog onder diskette a , heb al geprobeerd om die aan te klikken maar er gebeurt niets , moet dan mijn computer terug opstarten omdat ik niets meer kan doen

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk weet je pc niet meer van waar hij moet opstarten, van de harde schijf, cd of diskette.

Kan je met de pijlttjestoetsen of met de muis de C selecteren en dan op enter drukken?

Kan je in het BIOS de opstartvolgorde (boot sequence, boot order) aanpassen zodat de cd als eerste genomen wordt en de harde schijf als tweede?

Deze volgorde kan geen kwaad. Als er geen opstartcd in de drive zit, gaat hij automatisch verder met de harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.