Ga naar inhoud

laptop HP Pavillion dv6 start traag op


keppeke

Aanbevolen berichten

Ik zou het toch zo vlug niet opgeven.

Ik heb al op enkele oudere pc's en laptops Windows 11 geinstalleerd, en heb nog nooit problemen gehad.

Wat belangrijk is; een blanco installatie, en het juiste installatiemedia.

De installatiemedia voor zowel Win 10 Als Win 11, vindt je hier:

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/installatiemedia-voor-windows-maken-99a58364-8c02-206f-aa6f-40c3b507420d

 

Het grootste verschil tussen W10 en W11, zit in de hardware beveiliging die voor W11 vereist is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen denkt dat het aan de installatie van Windows 11 ligt, maar ik heb al geprobeerd van Windows 10 te installeren, en toch heb ik hetzelfde probleem, daarom dacht ik van een ssd schijf te plaatsen en alles zou goed draaien, en dat is ook zo, eenmaal de computer opgestart is, werkt alles prima, maar het is die opstart die zeer traag gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je wel gelijk, en denken we te veel aan een besturingsprobleem.

Mijn gedacht ging naar een probleem met een instelling in het bios, maar vermits je het Windows logo ziet, is de bios opstart reeds voorbij.

Wat eventueel voor een gelijkaardig probleem kan zorgen, is  een fout in het geheugen.

Als daar iets fout gaat, worden de opstart gegevens van Windows in het wissel bestand geladen , wat enige vertraging veroorzaakt.

Je kan onder Win 10 zelf een test uitvoeren, typ in het zoekvak "geheugencontrole" je krijgt automatisch de app te zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.