Ga naar inhoud

super traag intenet met giga boost internet


roup100

Aanbevolen berichten

op de vraag:

- Staat de WiFi aan op zowel de Telenet router als op je TP Link Archer X10? Zelfde SSID of niet?

 

daar kan ik niet op antwoorden. Waar en hoe kan ik dat vinden

 

Je .pdf file vermeldt dat je inderdaad een extra WiFi router gebruikt, waarom dan je vraag om een router achter de modem te plaatsen? Die staat er toch?

ik weet niet of die zaken wel goed afgestemd zijn op elkaar.  Of ze belemmerend, kunnen werken?

 

 

bijgaande wat info over de laptop waarmee ik die bedroevende snelheid haal

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SSID van je telenet router is blijkbaar tele4A38B-PR (SSID = naam van je WiFi netwerk).

 

Die van je TP Link Archer X10 (SSID : TP-Link_***X) kan je vinden door er op in te loggen, zie de meegeleverde handleiding. Of je gebruikt een app zoals bv. inSSIDer ( inSSIDer 3.1.2.1 Download | TechSpot). Nog anders : klik op het WiFi symbooltje (rechts onderaan), een lijstje met SSID's in je omgeving wordt getoond. De twee sterkste netwerken staan in principe bovenaan en zijn de jouwe gezien je er vlak bij zit.

 

En inderdaad, beide routers kunnen mekaar storen als ze op hetzelfde kanaal uitzenden. Je kan dit vermijden door op je telenet router de WiFi functie uit te zetten, wat ik je zeker aanraad, je TP Link is immers beter. Laat ook eens weten hoever die van mekaar staan? 

 

Je TP Link gebruikt het AX protocol (= WiFi 6), je draadloze kaart (Realtek RTL8821CE) ondersteunt 802.11 ac (= WiFi 5) maar is gelukkig wel compatibel.

 

Best is dat beide frequentiebanden (2.4 en 5 Ghz) ingeschakeld zijn op je TP Link én je draadloze kaart, Windows zal in principe het beste signaal kiezen. 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.