Ga naar inhoud

Vol CPU geheugen...


maarte

Aanbevolen berichten

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zonder msn loopt de webcam vlekkeloos. Ook wanneer dat ik op msn enkel bel (zonder cam) heef hij al problemen. Vandaar dat ik vermoed dat het een probleem gekoppeld zit aan msn en zoals eerder vermeld: de internetverbinding...

Ik hoop dat ze morgen wanneer ik hem weer binnen doe verder kijken achter dieper gelegen problemen.:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder msn loopt de webcam vlekkeloos. Ook wanneer dat ik op msn enkel bel (zonder cam) heef hij al problemen. Vandaar dat ik vermoed dat het een probleem gekoppeld zit aan msn en zoals eerder vermeld: de internetverbinding...

Ik hoop dat ze morgen wanneer ik hem weer binnen doe verder kijken achter dieper gelegen problemen.:s

Vanwaar ben je ergens?

Indien je wil, mag je hem altijd bij mij binnenbrengen.

Geef me maar een pm voor meer info

mvg

m4TTi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Drie maanden later en nog steeds niet opgelost. Al meermaals (zo een vijftal keer schat ik) binnen geweest. Laatste keer hebben ze iets aangepast: het omgevingseffect uitgeschakeld (bos, hal, kamer, ...). Geluidsisolatie stond nogal vaak aan de top. Dit is nu wel opgelost, maar is niet hét probleem...

Nieuwe driver voor geluid geïnstalleerd, evenals voor de webcam. Geen resultaat. Skype, MSN en NT Kernel slokken maar al te graag 30 tot 50 % van het CPU op wat tot een ramp laptop uitdraait... Ben via verschillende fora uitgekomen bij Process Explorer. Een doorgedreven Taakbeheer dat ook weergeeft welk deeltje van een programma nu net alle aandacht nodig heeft.

Bij NT Kernel kwam ik uit op Bison07 en nog iets. Ik weet (of dacht toch juist te zijn) dat bij mijn Acer de driver voor de webcam Bison noemt. Nieuwe driver, maar helpt niets...

En toch moet het daaraan liggen. Bij enkele tests waar ik enkel mijn webcam opzette schoot het CPU de hoogte in. Hoe los ik dit op als een nieuwe driver niet eens helpt...

Edit: Sinds een laatste update van mijn driver voor de webcam is het niet meer NT Kernel dat zuipt, maar Messenger of Skype (a.d.h.v. welk programma ik gebruik). Process Explorer geeft weer dat tijdens het draaien van msn (videobellen, gebruik van webcam dus...) MSVCR90.dll!endthreadex+0x6f tot 30% CPU tot zich neemt...

Nu nog weten wat MSVCR90.dll effectief doet en hoe het correct te laten werken...

Edit 2: Ik was te snel... NT Kernel blijft zuipen. BisonC07.sys+0x84151 durft ook wel tot 20% CPU verbruiken. Wanneer ik voor dit bestand op Suspend of Kill klik, krijg ik de opmerking dat hij het opgegeven bestand niet kan vinden...

Edit 3: Momenteel heb ik vier drivers voor mijn webcam. Hoe weet ik welke hij gebruikt?

- Acer Crystal Eye webcam, uitgever Acer Crystal Eye webcam. (een geel vreemd icoontje)

- Acer Crystal Eye webcam, uitgever SUYIN.

- Acer Crystal Eye webcam, uitgever Acer Crystal Eye webcam (deze keer een webcam icoontje).

- Acer Crystal Eye Webcam Video Class Camera, uitgever Suyin (een filmcamera icoontje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste wat je kan doen is nu een aangetekende brief schrijven naar de computerzaak waar je hebt gekocht en naar de hoofdkantoor.

Ik raad u aan om uw aangetekende brief te laten schrijven door iemand anders hebt je de neiging om teveel op te schrijven terwijl de kern van de zaak is dat je al 5 keer binnen had gebracht op advies van vele van onze medewerkers die erg begaan zijn met uw probleem.

Maak ook foto van verschillende fouten waarin duidelijk te zien is dat om uw laptop is en duidelijk te zien is om welke fouten hier gaat.

Je moet goed beseffen dat we allemaal hier op afstand uw raad geven maar uw computerzaak staat met zijn neus op de feiten. Als zij u probleem niet kunnen oplossen dan is er fundamenteel grondig iets fout.

Ieder computer had moeten reageren op uw probleem door de laptop op te sturen naar de fabrikant want 5 keer binnen brengen en nog steeds niet opgelost kan niet.

Doe dat onmiddellijk want je hebt nog garantie.

Verzameld zoveel mogelijk bewijzen dat je binnen had gebracht ook al is dat een gewoon papiertje.

Indien je betaling had gedaan zelfs al ben je de ticket kwijt dan is bankafschrift voldoende want daar staat ook afboekdatum.

We beseffen heel goed wat je door maakt. Zoiets wensen we niemand.

A.U.B doe die aangetekende brief en zeker ook naar de hoofdkantoor want het kan zijn dat de hoofdkantoor hier tussen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kern is net dat het probleem wel lijkt te veranderen. Vroeger had ik ook (dezelfde) problemen met Mozilla en IE, wat niet meer is. Tijdens het spelen van de meest simpele games liep hij eveneens vast. Dit heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar heeft alvast niets met de webcam te maken.

Hij heeft 'een stresstest' ondergaan en hier was niets op te vinden. Ik kon hun ook nauwelijks zeggen wat het probleem was, ik wist niet wat het was! Wanneer zij dan MSN openden kregen zij niet dezelfde problemen als ik. Ahnee, ik gebruik de cam, zij niet.

Ochja, ik laat ze niet vrijuit gaan... Woensdag nog eens binnendoen... Voor de zoveelste keer. Ik weet niet wat ik moet doen met een aangeschreven brief? Ik denk ook niet dat dit een positief effect met zich mee zal brengen in deze situatie? Dé fout die ze 'maken' is dat ze ook het probleem niet vinden. Ik uiteindelijk wel, omdat mijn laptop enkel problemen vertoont op de manier dat ik die gebruik (videobellen blijkt dus het hoofdzakelijke probleem). Ik heb zelf via via programma's en tests moeten downloaden die fouten naar boven brengen wanneer het probleem zich voordoet. Wanneer zij testten was er nooit een probleem. Hij heeft dagen volle bak staan proefdraaien en hij deed niets mis. Ik weet dat ze het deden, ik kreeg vaak de melding dat ik op een tweede locatie was aangemeld.:-)

Conclusie: ze dachten steeds dat het probleem verholpen was (of vonden het niet en zeiden me dit ook). Ik kan het ze niet kwadelijk nemen...

Woensdag weer met een paar screenshots tot daar gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Probleem opgelost. Eindelijk werd gedaan wat ik al veel eerder vroeg. Stuur die doos eens op naar Acer. Daar werd vastgesteld dat op de processor zelf (niet in de ventilatoren) een 'enorm pak stof' lag, welke de afkoeling natuurlijk bijna onmogelijk maakte.

Stof verwijderd, laptop draait weer lekker. Het uitschakelen van de Aero maakt hem ook nog eens wat sneller en op de koop toe is hij helemaal gekuist.:tongue:

Blij dat na bijna vier maanden éindelijk de oplossing werd gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.