Ga naar inhoud

lenovo ideapad batterij laad op tot 60%


wimb

Aanbevolen berichten

hallo 

 

ik heb een lenovo Ideapad C340 - 14IWL met volgend probleem 

lenovo ideapad batterij laad op tot 60%

dit sinds een tijdje na update van win 10 naar win 11 

in win 10 was alles ok 

laptopje is 2 jaar oud 

 

bij opzoeken op google staat een an ander doch een programma van Lenovo voor die instellingen vind ik niet 

reeds laptop via powerknop willen bewerken , zonder resultaat 

staat ook update driver batterij , kan die niet updaten 

update bios , vind ik tricky , mss als geen andere optie is 

 

na update naar 11 is dat begonnen , kan ik die updates wegdoen in update manager in windows , zonder iets van documenten verloren gaat .?

kan ik nog wel terug naar win 10 zonder herinstal .

 

of iemand ervaring hiermee 

 

 

mvg

wim 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had jij het onderstaande ook al gevonden?

 

"Meestal vindt u op uw laptop Lenovo Power Management. Hierin kunt u meerdere instellingen wijzigen. U kunt hier ook kiezen tussen standaard werking of batterijbesparingsmodus. Bij een besparingsmodus wordt de accu vaak maar tot 60% of 80% opgeladen. U kunt hier bij moderne laptops vaak ook een Gauge reset uitvoeren. Hiermee kunt u de meter resetten en krijgt u vaak weer betere informatie over de accuduur en lading van uw laptop.

In de Lenovo Power Management kunt u er ook voor kiezen om de accu in de normale gebruiksstand te zetten. De accu laadt dan als het goed is weer op tot 100% en u kunt de laptop nu weer langer van de stroom af gebruiken. Bij sommige Lenovo laptops is het ook mogelijk dat deze instelling in uw BIOS zit. Raadpleeg de handleiding van uw laptop of de support site van Lenovo om te kijken of er op uw laptop een dergelijke instelling te vinden is."

 

Bron: https://viadennis.nl/pagina/lenovo-laptop-accu-laadt-niet-op

 

Is Lenovo Power Management niet aanwezig op jouw laptop? Dat kan. Want er bestaan tientallen verschillende versies van de Lenovo Ideapad. Bovendien las ik dat de app Lenovo Power Management intussen alweer vervangen is door een andere app, en dat die nieuwe app niet beschikbaar is voor alle verschillende types van de Lenovo Ideapad.

 

Toevallig heeft mijn vriendin ook een Lenovo Ideapad. Wel een totaal ander type dan die van jou, maar ik ben op haar laptop op zoek gegaan naar een instelling die het opladen van de batterij beperkt tot 60%. Het was even zoeken, maar ik meen een mogelijke oplossing voor jouw probleem gevonden te hebben. Het bleek op haar laptop om de Behoudmodus te gaan die je zelf in of uit kunt schakelen.

 

Doe op jouw laptop het volgende:

Klik op Start en klik dan op Alle apps.

Zie jij in de lijst met apps dan Lenovo Vantage staan? Indien ja, klik op Lenovo Vantage.

Als Lenovo Vantage geopend is, dan moet je in de bovenste balk klikken op Apparaat en dan op Energiebeheer:

630a082cb9647-Ashampoo_Snap_2022.08.27_1

 

Daarna zie jij hopelijk het volgende:

630a0a18eee52-Ashampoo_Snap_2022.08.27_1

Op de laptop van mijn vriendin is de Behoudmodus uitgeschakeld. De batterij van haar laptop wordt daardoor gewoon opgeladen tot 100%. Bij jou is de behoudmodus mogelijk ingeschakeld. Dan wordt de batterij niet verder opgeladen dan tot 60%. In dat geval zal het schuifje achter Behoudmodus bij jou een andere kleur dan grijs hebben. Klik op het schuifje om de behoudmodus in of uit te schakelen.

 

Ik hoop dat dit voor jou de oplossing is.

 

1 uur geleden, wimb zei:

kan ik nog wel terug naar win 10 zonder herinstal .

Terug naar Windows 10 kan gedurende 10 dagen na de upgrade naar Windows 11. Als jij de upgrade naar Windows 11 langer dan 10 dagen geleden hebt uitgevoerd, dan heb je die optie niet meer.

Teruggaan naar Windows 10 kan wel, wanneer je voorafgaand aan de upgrade naar Windows 11, een image / systeembackup hebt gemaakt. Door het terugzetten van dat eerder gemaakte image zal je pc teruggebracht worden naar de toestand waarin hij was op het moment dat je de backup maakte. Je zou dan wel de bestanden kwijtraken die je hebt gemaakt/opgeslagen nadat je de upgrade naar Windows 11 had uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Informatie  voor andere bezitters van een Lenovo laptop die met hetzelfde probleem kampen: "Batterij laadt niet op, stopt bij 60%".

Lenovo geeft op zijn website informatie over dit probleem en een aantal mogelijke oplossingen. De oplossingen zijn deels afhankelijk van de software (zoals Lenovo Power Manager of Lenovo Vantage enz.) die op de laptop geïnstalleerd is: https://support.lenovo.com/nl/nl/solutions/ht103159-battery-charge-stops-at-60-plugged-in-not-charging-windows-ideapad

 

(met dank aan Roxmarie van PiepCompSupport)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.