Ga naar inhoud

Malware of Spyware verwijderen, hoe moet dit? Welke poorten mogen openstaan en hoe verander je dit?


Bogeydope

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een klein beetje ervaring met windows, maar nog niet genoeg om zeker te zijn van mijn werk.

Ik neem aan dat foetelen met de firewall niet zo maar iets is wat je blindeweg mag doen.

 

Hierbij is mijn vraag: Welke dingen mag ik toestaan in mijn firewall en welke niet, en hoe ben ik zeker dat ik van alle malware & virussen af ben.

Ik wil mijn pc liefst niet hoeven binnendoen, want hier voor heb ik momenteel nog geen geld.

 

Mvg,

 

Bogeydope

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bogeydope,

 

welkom op PCH !

 

je eerste vraag: je hebt windows 10 en dan is de firewall  daarvan wel voldoende en moet jij je eigenlijk niet bekommeren om open of gesloten poorten.

(zelf heb ik ook al jààren gewoon die Windows Firewall - en ben er tevreden over)

 

je tweede vraag: je bent er zeker van als jij je systeem daarop eens laat nakijken.

Het is dan wel zo dat je er op dàt ogenblik zeker van kan zijn, maar - om even sterk te spreken - de dag erna niet meer.

Langs de andere kant: ook windows Defender hoort op dit ogenblik bij de betere (en goede) antivirussen en bij gewoon gebruik volstaat die ook gewoon.

('k heb zelf ooit ook andere gehad, maar sinds een aantal jaren ook gewoon de Defender)

Ik zei: 'bij gewoon gebruik' - daarmee bedoel ik op voorwaarde dat je wegblijft van crack-sites, van pron-sites en van dat soort dingen.

Als je daar op gaat rondzwerven wordt het een andere zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.