Ga naar inhoud

automatische aanmelding e-mail via windows gebruikersaccount


matti85

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Pas geleden heb ik een onderwerp gestart met dezelfde titel. Dit staat nu in het archief bij Windows 10. Ik vind het vervelend dat er automatisch wordt ingelogd op mijn e-mail wanneer ik inlog op mijn pc. Ik wil niet dat iemand die kan inloggen op mijn computer mails vanuit mijn e-mail adres kan versturen om bvb. andere mensen op te lichten. Het is dan ook mogelijk dat accounts die geregistreerd staan onder mijn e-mail overgenomen worden door iemand anders door een wachtwoord reset uit te voeren. Indien bvb. iemand mijn pc steelt en toegang kan verkrijgen tot mijn pc en dus ook toegang heeft tot mijn e-mail, lijkt het mij niet evident om hem in de toekomst die toegang terug te ontzeggen. Toegang tot je pc staat namelijk gelijk aan toegang tot je e-mail. Ondertussen heb ik een computer gekocht waar Windows 11 op staat. Dus hier zit ik met hetzelfde probleem als op de Windows 10 pc. Omdat de vorige keer dat ik dit onderwerp startte, bleek dat het niet mogelijk is om geen e-mail adres met je Windows pc te linken, was ik niet helemaal gerustgesteld. Dus had ik het idee om het anders aan te pakken.

 

Ik dacht, als ik nu een nieuw e-mail adres aanmaak dat ik enkel gebruik voor in te loggen op mijn pc. Dan kan ik de link tussen mijn primaire e-mail adres en mijn Windows pc verbreken. Dit is echter niet gelukt zoals gepland. Ik besliste om een alias account aan te maken met dit nieuwe e-mail adres dat ik enkel gebruik om in te loggen op mijn Windows account. Je kan 'Een nieuw e-mailadres maken en toevoegen als een alias' of 'Een bestaand e-mailadres als een Microsoft-accountalias toevoegen'. Ik heb er eerst voor gekozen een nieuw e-mail adres aan te maken en dit in te voeren bij 'Een bestaand e-mailadres als een Microsoft-accountalias toevoegen'. Ik kreeg de foutmelding 'Dit e-mailadres is onderdeel van een gereserveerd domein. Voer een ander e-mailadres in.' Dus besliste ik om te kiezen voor 'Een nieuw e-mailadres maken en toevoegen als een alias'. Dit lukte wel, maar hier moet je geen wachtwoord voor ingeven. Dus kan ik ook niet op deze e-mail inloggen omdat ik er geen wachtwoord voor heb. Dus heb ik het opnieuw verwijdert uit mijn aliassen. Als ik probeer in te loggen op dit e-mail adres kreeg ik de melding 'Dit Microsoft-account bestaat niet. Voer een ander account in of maak een nieuw account.' Als ik dan dit e-mail adres aan probeer aan te maken als nieuw krijg ik de melding 'Dit e-mailadres wordt al door iemand anders gebruikt. Probeer een andere naam of claim een van deze beschikbare suggesties.' Dus eerst zeggen ze dat het niet bestaat en daarna dat het wel bestaat. Ik vind het vervelend dat ik een e-mail adres heb aangemaakt waar ik niet op kan inloggen. Ik ben hiervoor redelijk gevoelig.

 

Dus nu ben ik nog nergens helaas. 'Een nieuw e-mailadres maken en toevoegen als een alias' lijkt me dus geen optie om opnieuw te proberen. Waarom ik bij 'Een bestaand e-mailadres als een Microsoft-accountalias toevoegen' de melding kreeg 'Dit e-mailadres is onderdeel van een gereserveerd domein. Voer een ander e-mailadres in.' weet ik niet. Kan het zijn omdat ik een . getypt heb in dit e-mail adres? Heeft er iemand ervaring om zijn e-mail adres waarmee zijn Windows account gelinkt is te veranderen? Is er een helpdesk van Windows die mij toegang kan geven tot het e-mail adres dat ik heb aangemaakt, maar waar ik geen wachtwoord heb kunnen ingeven?

 

Alvast bedankt!

 

Mvg,

Mathias

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, matti85 zei:

 Dus besliste ik om te kiezen voor 'Een nieuw e-mailadres maken en toevoegen als een alias'. Dit lukte wel, maar hier moet je geen wachtwoord voor ingeven. Dus kan ik ook niet op deze e-mail inloggen omdat ik er geen wachtwoord voor heb. Dus heb ik het opnieuw verwijdert uit mijn aliassen. Als ik probeer in te loggen op dit e-mail adres kreeg ik de melding 'Dit Microsoft-account bestaat niet. Voer een ander account in of maak een nieuw account.' Als ik dan dit e-mail adres aan probeer aan te maken als nieuw krijg ik de melding 'Dit e-mailadres wordt al door iemand anders gebruikt. 


lijkt me logisch dat als je een account aanmaakt en dit erna verwijderd het niet meer direct opnieuw aangemaakt kan worden. 
Met Andere woorden dit e-mail adres wordt een bepaalde periode geblokkeerd zodat anderen niet direct het door jouw aangemaakt adres kunnen gebruiken.
Dit zal bijvoorbeeld ook zijn voor telefoonnummers.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik opnieuw een alias wil aanmaken krijg ik de melding 'We beperken hoe vaak je aliassen kunt toevoegen aan je account. Probeer het later opnieuw.' Ik weet nu niet hoelang het duurt voordat ik een nieuwe alias kan aanmaken. Dit staat er niet bij. En ik weet dus ook niet of ik in de toekomst nog wel een nieuwe alias ga kunnen aanmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.