Ga naar inhoud

Printer HP Officejet 4500 Wireless


DeeWee

Aanbevolen berichten

Ik krijg mijn printer HP 4500 Officejet Wireless niet meer aan de praat.  Als ik hem opstart beginnen alle lampjes hard te flikkeren; zowel de startknop, de Wifi-knop en het uitleesscherm.  Geen enkele beweging is er in te krijgen door geen enkele knop...
Ik heb hem al een nachtje zonder stroom gezet en zonder USB-aansluiting.  Eénmaal is het gelukt om de lampjes normaal te doen branden, en doen vroeg hij om een "uitlijning" te doen.  Wanneer hij daar mee klaar was, wou ik een pagina afdrukken, maar toen liep het weer verkeerd en begon alles weer te flikkeren.
Opnieuw opstarten lukt niet want de startknop werkt dan niet meer.

Mijn PC draait op Windows 11 en is van augustus 2021.

Hoe kan ik mijn printer weer normaal laten functioneren ?

Alvast bedankt voor de tips !!

20221204_181057.jpg

20221204_181058.jpg

20221204_181100.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien een al wat oudere printer.

Een factory reset helpt misschien.

Van het net geplukt:

Reset instructions for HP Officejet 4500 printer
  1. Turn the printer off by pressing the ON/OFF button on the front panel. ...
  2. Turn the printer on while holding down the keys “9” and “#”. ...
  3. Factory values will now be restored and initial set-up options will be showed on the screen: language selection, date/time, location, etc.
 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben bang dat inderdaad de leeftijd hier parten speelt. Waarschijnlijk is een onderdeel op de printplaat niet meer 100% ok. Je ziet wel eens dat de condensatoren op de print bol zijn gaan staan. (Zie foto) Of in de loop der jaren zijn contacten op de print los geraakt. Dit is zo goed als niet meer te verhelpen. Vaak is een nieuwe print installeren even kostbaar of soms zelfs kostbaarder dan een nieuwe printer aanschaffen.

 

kapotte-condensator.thumb.jpg.6ec681b3bd71935918e6c297844f23d1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Captain Kirk zei:

Ik ben bang dat inderdaad de leeftijd hier parten speelt. Waarschijnlijk is een onderdeel op de printplaat niet meer 100% ok. Je ziet wel eens dat de condensatoren op de print bol zijn gaan staan. (Zie foto) Of in de loop der jaren zijn contacten op de print los geraakt. Dit is zo goed als niet meer te verhelpen. Vaak is een nieuwe print installeren even kostbaar of soms zelfs kostbaarder dan een nieuwe printer aanschaffen.

 

kapotte-condensator.thumb.jpg.6ec681b3bd71935918e6c297844f23d1.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin ook stilaan dat idee te krijgen.  Het beestje is 10 jaar oud.
Maar ik heb nu de "lege" kleurencartridge verwijderd en als ik nu opnieuw opstart flikkert hij niet meer.  Maar printen wil hij ook niet meer.  Ik kan wel nog met "Windows scanner" eenvoudige scans doen - blad per blad weliswaar.  Maar als ik wil printen, herkent hij hem niet meer.   Ik probeerde al mijn oude software opnieuw te installeren, maar dan geeft hij foutmeldingen dat er al recentere software opstaat... pfff.  En dus loop ik ook hier weer vast.  
Misschien toch maar een nieuwe voor mijn nieuwjaar ???
 

mvrgr,

 

Dirk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je originele HP inktpatronen in gebruik ?

Ik heb zelf al rare zaken beleefd met HP; normaal werken met goedkopere inkt , en na enige tijd blokkeren bijvoorbeeld.

Met Canon ; foutcode geven en niet meer printen, originele patronen erin en is weer ok.

Maar gezien de ouderdom van het toestel vermoed ik toch een defect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens de "HP Print and Scan Doctor for Windows". Klik hier om te downloaden.

 

Hier staat meer info over het gebruik van HP-printers met Windows 11.

Zie onderaan 'Stappen die u moet nemen na het installeren van Windows 11' en 'Veelvoorkomende problemen oplossen na het installeren van Windows 11'

 

Nog meer info over problemen: HP-printer werkt niet na de upgrade naar Windows 11

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.