Ga naar inhoud

Datum in naastgelegen kolom weergeven als een celwaarde wijzigd


jmn

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, emielDS zei:

een goed voorbeeld en een duidelijke uitleg is de helft van het werk.

VBAtest_2.xlsm 43.96 kB · 1 download

Dankdank! Dit lijkt 'm te zijn. Ik ga es even testen. 

Voor mijn beeld: dit kun je toch alleen met VBA oplossen? Of zou het ook met een formule te doen zijn gewoon binnen Excel?

 

En ja, zelf zit je al maanden in zo'n bestand en zijn sommige dingen zo vanzelfsprekend dat je denkt dat een ander dat ook snapt... (en ik zit nog wel in het onderwijs... 😞 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, dit gaat werken! Fijn.

 

Ondertussen even verder mee gegaan.

Ik heb dezelfde code nu gebruikt om de kolommen nog wat aan te passen waar de datum in komt.

En ik heb 'm ook toegepast op het moment dat iemand een document krijgt toegestuurd. (dus niet in de naamcode+k kolom, maar twee kolommen links daarvan).

Dat werkt ook.  

In AG komt de startdatum.

In AH de inleverdatum.

Alleen het verwijder-gedeelte werkt niet bij de startdatum.

 

Zie bestand:

'cb' is vrij.

Ik vul 'cb' in in cel J30.

Komt de datum netjes achter cb te staan in cel AG18.

Maar als ik 'cb' verwijder, gaat die datum daar niet weg.

 

De code werkt wel voor de code 'cbk'. Dan vult ie de huidige datum in in cal AH18. EN als ik 'm verwijder, haalt ie m daar ook weg.

 

Wat doe ik verkeerd?

 

 

VBAtest_2 (2).xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

in feite doe je niets verkeerd enkel als de cel gewist is weet hij niet naar wat hij moet zoeken.

 

ik heb de code zodanig aangepast dat hij eerst de inhoud terugplaatst dan de datum verwijderd en daarna terug de inhoud wist.

 

Als er nog vragen zijn stel ze maar, de helpers zijn er om u op de goede weg te helpen.

 

in bijlage aangepast bestand.

VBAtest_2 (2).xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.