Ga naar inhoud

Reserveren


ipad pro

Aanbevolen berichten

Ik wel een reserveringssysteem maken waarbij zo’n 100 personen maximaal 30 parkeerplaatsen kunnen reserveren.

Als de 30e plaats is gereserveerd moet het onmogelijk zijn om de 31e plaats te reserveren. Ook niet door een naastgelegen cel

door te slepen te kopiëren. Dus in één kolom kunnen maximaal 30 cellen gebruikt worden om een parkeerplaats te boeken.

welke functie(s) zijn daarvoor geschikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gegevensvalidatie is ingesteld. zelf een waarde toevoegen als max bereikt is geeft foutmelding vanuit deze validatie. echter een gevulde cel slepend kopiëren naar een onderliggende nog lege cel geeft geen fout melding. cel waarnaar gekopieerd ie blijft waarde behouden en max is met 1 overschreden. 

zie ook proefbestand. 

Reserveren.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad als je gaat slepen dan wordt dit niet getriggerd.

Dat wordt dus iedereen opvoeden hoe je met het bestandje om moet gaan.

Net zoals iedereen geleerd heeft om een auto eerst stil te zetten en dan pas in de achteruit, anders mol je de auto

Zo ook hier door te slepen mol je het bestandje.

 

Misschien dat dit geheel ingevuld kan worden via een userform maar daar ben ik niet zo goed in thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, popipipo zei:

Inderdaad als je gaat slepen dan wordt dit niet getriggerd.

Dat wordt dus iedereen opvoeden hoe je met het bestandje om moet gaan.

Net zoals iedereen geleerd heeft om een auto eerst stil te zetten en dan pas in de achteruit, anders mol je de auto

Zo ook hier door te slepen mol je het bestandje.

 

Misschien dat dit geheel ingevuld kan worden via een userform maar daar ben ik niet zo goed in thuis.

dank voor nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.