Ga naar inhoud

Sleuf/batterij


Aanbevolen berichten

Op 4/3/2023 om 14:18, Salami met Look zei:

 

Ik wil je er wel op wijzen dat de ventilator van die CPU koeling anders gepositioneerd is (zijdelings) dan de originele. Dat gaat zeker van invloed zijn op de luchtstroom in de kast. Of dat in uw geval een negatieve invloed zal hebben weet ik niet. Ik zou je voor de zekerheid een koeling aanbevelen die in dezelfde positie staat dan de standaard koeling.

Zorg er ook voor dat je koelerpasta bij de hand hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tamari zei:

 

Ik wil je er wel op wijzen dat de ventilator van die CPU koeling anders gepositioneerd is (zijdelings) dan de originele. Dat gaat zeker van invloed zijn op de luchtstroom in de kast. Of dat in uw geval een negatieve invloed zal hebben weet ik niet. Ik zou je voor de zekerheid een koeling aanbevelen die in dezelfde positie staat dan de standaard koeling.

Zorg er ook voor dat je koelerpasta bij de hand hebt.

Ik ga vandaag naar een 'pc winkel' om de hoek met mijn vragen en horen wat ze daar te zeggen hebben.

Ik heb nu toch een beetje een idee van prijzen en wat ik ongeveer nodig heb.

Bedankt voor de tip !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: ik ben naar de plaatselijke pc winkel geweest en geheugenkaart is besteld, ventilator had hij liggen (HYPER H411R). 

Ik begin eraan (met tutorial), blijken die staafjes waar de 4 vijzen in moeten te kort te zijn. Heb dan heel dat moederbord eruit moeten halen, dat plastieken 'kruis' aan de achterkant eruit gehaald en ander in gestoken met langere 'kokertjes' dat mee in de doos stak (ondertussen valt die processor eruit...) en maak alles goed terug vast. Blijkt die ventilator een cm of 7 uit mijn kast te steken...

Haha. Heb dan een stuk uit de zijkant geslepen....  

De opluchting toen ik zag dat pc nog werkte was heel groot :)

Hij is wel heel stil, ja da wel.... en met fancy ledjes en al  :)

Ik zal maar best een bescherming rond die ventilator maken zeker? Bovenkant best dicht en rest met gaatjes?

spacer.pngspacer.png

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, falstring zei:

nou, dan maar hopen dat ze in die computerwinkel wél een juiste maat geheugen besteld hebben.....

Idd. Ik vroeg nog toen hij die ventilator van zijn schap nam of het niet zonder led kan want die zie je toch niet, en hij antw dat de andere die hij had zonder led niet in de kast ging passen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou, een unieke computer. Hier snap ik niets meer van. Alle verhoudingen zijn zoek. Een kind ziet dat dit niet klopt.

Op 5/3/2023 om 21:59, Tamari zei:

Ik wil je er wel op wijzen dat de ventilator van die CPU koeling anders gepositioneerd is (zijdelings) dan de originele. Dat gaat zeker van invloed zijn op de luchtstroom in de kast.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.