Ga naar inhoud

Samsung Tab A6 interne opslag bijna vol ??


eric

Aanbevolen berichten

Beste forum leden  Ik heb een vraag over de interne opslag van mijn tablet Als ik kijk bij  mijnbestanden>interneopslag dan zie ik daar staan  12 mappen.

en 14.90GB/16.00GB dan zou  iknog   2Gb overhebben  Als ik alle  12 deze betanden bekijk dan zie ik niet hoe ik aan het gebruik van deze 14.90Gb kom.

Zijn er nog ergens verborgen bestanden buiten deze 12 mappen om die ik niet zie  Ik heb al deze bestanden al eens bekeken en ik kom niet aan deze 14.90GB

wat kan ik nog doen en waar zit dat in 

e de waele

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, eric zei:

14.90GB/16.00GB dan zou  iknog   2Gb overhebben

Nee, dan heb je niet 2 GB over, maar 16 - 14,9 = 1,1 GB.

 

Maak een screenshot van Interne opslag en plaats dat in een volgende reactie. Hieronder een screenshot van mijn Lenovo tablet:

 

643c0620b2af0-2023-04-16_16_24_51-Opslag

 

Het grootste gedeelte van de opslag wordt ingenomen door het besturingssysteem (Android) zelf. Dat is de map Systeem, die 4,66 GB groot is. Als ik alles bij elkaar optel, dan kom ik toch echt op 7,62 GB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenaan in jouw afbeelding zien we het volgende:

 

643d2a4b7909c-2023-04-17_13_11_57-DSC094

 

Met "Syst.-/gebr.geg." zal bedoeld worden: de totale omvang van de systeembestanden (= Android) en de gebruikersgegevens, zoals Documenten, Afbeeldingen enz.

Maar daaronder worden alleen de hoeveelheden van je persoonlijke bestanden en de geïnstalleerde apps genoemd. Wat er op de SD-kaart staat kunnen we buiten beschouwing laten.

De apps en de persoonlijke bestanden die op de interne opslag staan vormen samen iets meer dan 3,5 GB.

13 GB van de 16 GB is echter nu in gebruik. Zou dat echt betekenen dat het besturingssysteem (Android) maar liefst 9,5 GB aan ruimte in beslag neemt? Dat zou best veel zijn, vind ik. Op mijn Lenovo (Tab2 A10-30) tablet wordt slechts 4,66 GB gebruikt door Android zelf.

Op jouw tablet zou dat dan twee keer zoveel zijn. Oei!

Nu heb ik wel een flink oude versie van Android op mijn tablet, namelijk versie 6.0.1. Mijn tablet is niet geschikt voor een nieuwere versie.

Welke versie van Android gebruik jij? Op mijn tablet kan ik de versie van Android zo controleren: open de app Instellingen en klik op 'Over tablet' (dat staat bij mij dan helemaal onderaan).

 

Als jij een nieuwere versie van Android gebruikt, dan zou dat het verschil misschien kunnen verklaren. Iedere nieuwe versie van Android neemt weer meer ruimte in dan zijn voorganger. Dat is iets wat we niet alleen bij Android zien, maar ook bij nieuwere versies van Windows, Linux distributies en Mac OS enz.

 

Voor hedendaagse tablets en smartphones is een interne opslag van slechts 16 GB niet meer voldoende. Het besturingssysteem is in de loop der tijd steeds zwaarder geworden, de apps worden groter, de gemaakte foto's worden steeds groter, omdat de camera's een hogere resolutie hebben enz.

Tegenwoordig is, naar mijn mening, een interne opslag van 64 GB toch wel het minimum voor een smartphone of tablet.

Daarmee ben jij nu natuurlijk niet geholpen. Ik ben door mijn ideeën heen, misschien weten andere forumleden nog een manier om meer vrije ruimte te scheppen op de interne opslag. Het opschonen had jij waarschijnlijk al gedaan.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb al heel veel van de interne inhoud op mijn Sd kaart gezet. al een paar keer alles opgeschoont

Volgens de software heeft  mijn tablet androit-versie 8.1.0   Ik weet ook niet hoeveel gebruik normaal is

misschien dat er nog forumleden iets te melden hebben ik wacht het even af.

tot hier al vast heel veel dank voor uw reactie op mijn vraag

mvrg e de waele

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.