Ga naar inhoud

550 5.7.1 bulkmail


Gast Vincent V

Aanbevolen berichten

Gast Vincent V

Hallo, ik heb volgend probleem :

ik krijg regelmatig volgende foutboodschap :

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: Mailadres Aldo

Verzonden: 30/04/2009 10:01

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

3L Dieter op 30/04/2009 10:01

550 5.7.1 bulkmail n3U80SIU025139 from 83.134.165.2 rejected

Ik heb al gecontroleerd of alles juist staat bij Extra/Accounts zoals voorgesteld in het bericht van Karel van 18/11/2008 en het stond reeds allemaal zoals hieronder uitgelegd.

Kan iemand mij helpen? Want Scarlet scheept mij af en zegt dat het niet aan hen ligt. Nochtans heeft er iemand mij verteld dat hun uitgaande spamfilter te sterk staat. (ben geen PC pro dus ik weet niet aan wie het ligt)

Beste Fernand,

Deze melding zou betekenen dat u Scarlet uw mails aanziet als spam en niet doorlaat ofwel dat uw account niet volledig correct staat ingesteld waardoor Scarlet uw emails niet correct behandeld.

Kijk even de instellingen na van uw account :

Klik in het menu Extra op Accounts...

Kies je huidige account en kies bewerken

Kijk hier de volgende instellingen zeker na:

emailadres: hier staat uw emailadres (inclusief @scarlet.be)

  • Het servertype voor inkomende berichten is "POP 3".
  • Servernaam voor inkomende berichten is pop.scarlet.be .
  • Servernaam voor uitgaande berichten is smtp.scarlet.be
  • Account name: uw Scarlet gebruikersnaam (zonder @SCARLET !) in kleine letters.
  • Password: uw wachtwoord. Opgelet : dit is hoofdlettergevoelig!

Laat gerust weten of dit correct ingesteld staat

Mvg Karel

Groeten,

Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dit als je een bericht verstuurd aan 1 bestemmeling of zit deze bestemmeling in een grote groep met verschillende bestemmelingen. Want Scarlet is erg gevoelig voor berichten die in grote hoeveelheden worden verzonden. En dan beschouwen ze dit als SPAM of BULKMAIL terwijl dat - volgens de afzender - enkel een groepsverzending is. Indien deze bestemmeling tot een "groep" behoort, hoeveel adressen zitten er nog in deze "groep" ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Vincent V
Heb je dit als je een bericht verstuurd aan 1 bestemmeling of zit deze bestemmeling in een grote groep met verschillende bestemmelingen. Want Scarlet is erg gevoelig voor berichten die in grote hoeveelheden worden verzonden. En dan beschouwen ze dit als SPAM of BULKMAIL terwijl dat - volgens de afzender - enkel een groepsverzending is. Indien deze bestemmeling tot een "groep" behoort, hoeveel adressen zitten er nog in deze "groep" ?

Als ik berichten stuur naar 1 persoon. (bij Scarlet dachten ze inderdaad dat ik het naar meerdere verstuurde)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Vincent V
Heb je nog andere Scarlet-bestemmelingen in je mailbox ? Zou je daar hetzelfde mailtje bij wijze van test niet kunnen naar versturen ? Of naar je eigen Scarlet-adres ?

Test gedaan en het test mailtje komt toe. Ik krijg de melding van bulkmail meestal bij dezelfde 3 personen (telenet, scarlet en hotmail)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Test gedaan en het test mailtje komt toe. Ik krijg de melding van bulkmail meestal bij dezelfde 3 personen (telenet, scarlet en hotmail)
Pfff ... nou breekt mijn klomp :s Bij 3 verschillende providers ??? Kan natuurlijk aan de instellingen van de mailcontrole bij de bestemmelingen liggen ... maar dat is maar een wilde gok. Een echte oorzaak zou ik - in dat geval - niet zo meteen kunnen verzinnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.