Ga naar inhoud

Witte waas knippers op mijn beeldscherm


Thurian

Aanbevolen berichten

Ik heb echt totaal geen verstand van PCs dus ik waardeer enige hulp die ik kan krijgen erg.

Ik heb recent een nieuw beeldscherm gekocht (LG UltraGear OLED 27GR95QE-B) en die heb ik met een display kabel aangesloten.
Mijn monitor setup is nu mijn LG UltraGear OLED 27GR95QE-B  (display kabel) als hoofdscherm en mijn 
BenQ ZOWIE RL2455 24 (HDMI kabel) als 2e scherm.
Eigenlijk al vanaf het begin merkte ik dat op een bepaald aantal games mijn beeldscherm een beetje knipperde.
Niet als in dat het uit viel maar dat er een knipper van een witte waas was elke keer als ik bewoog in een game of als er beweging op mijn scherm was (denk aan het veranderen van menus omdat je er doorheen aan het klikken bent).
Het valt mij nu net ook op dat als ik diezelfde games laad/speel in windowed mode het knipperen compleet verdwijnt.
Ook heb ik gemerkt dat als ik op mijn hoofdscherm in-game zit en ik klik op mijn 2e monitor op mijn browser (zodat het interactief word en ik bijv. kan typen op mijn 2e scherm) precies diezelfde knipper op mijn hoofdscherm, in-game gebeurd.
Hoe ik de knipper het beste kan beschrijven is dat de kleur niet eens veranderd van het scherm maar dat er een soort witte waas/mist/gloed over mijn scherm heen valt voor de milliseconde dat hij knippert.

Ik dacht eerst dat het probleem hem in de display kabel zat dus die heb ik vervangen met een andere display kabel die precies hetzelfde probleem veroorzaakte.
Dus toen ging ik er van uit dat het probleem mijn display port op de achterkant van mijn monitor was maar nu ik er net achter kom dat diezelfde games in windowed mode het prima doen kan ik denk ik veronderstellen dat het geen hardware
probleem is maar dat er toch nog iets anders gaande is.

TL;DR: 
Ik heb 2 beeldschermen en op mijn hoofdscherm heb ik een witte waas / gloed knippers elke keer als ik full screen game.

 

aangepast door Thurian
Link naar reactie