Ga naar inhoud

draadloos internet op laptop, moeilijk!


Aanbevolen berichten

ik heb een sitecom router gekocht. Op de pc geen enkel probleem.

Draadloos surfen op de laptop met de usb-stick gaat niet zo vlot.

Hij vindt de router wel en er is duidelijk een verbinding maar ik kan niet op het internet.

Meestal na een uur wachten of de stick een paar keer resetten lukt het uiteindelijk wel om te surfen.

Iemand enig idee hoe ik meteen het net op kan?

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast socrates

1. Geen broadcasting van de SSID (netwerknaam) door de draadloze toegangspunten. Met name bij de configuratie van het draadloze netwerk kan dit problemen geven. Vanwege veiligheidredenen kun je SSID-broadcasting na een succesvolle configuratie beter uitschakelen;

2. De WEP- of WPA-netwerksleutel is niet juist ingevoerd op je computer;

3. DHCP-server of niet? De meeste draadloze toegangspunten werken (standaard) met DHCP-instellingen. Dit betekent dat de computer automatisch een ip-adres krijgen. Dat is handig, alleen je moet er wel voor zorgen dat je netwerkinstellingen op je computer hierop is ingesteld;

4. De zogeheten transmissie mode staat verkeerd ingesteld. Zeker in een draadloos netwerk met veel verschillende hardware is het aan te raden deze in je toegangspunt in te stellen op mixed mode (meest voor de handliggende waarden: IEEE 802.11b/g of IEEE 802.11b/g/e);

5. Staat de MAC-filtering aan bij je toegangspunten? Deze filtering zorgt ervoor dat alleen de hardwareadressen van de ingevulde netwerkadapters toegang krijgen tot het netwerk. Deze beveiligingsoptie kun je uitschakelen. Beter is om de hardwareadressen van alle netwerkadapters in het netwerk in te vullen;

6. De DNS-servers staan niet juist ingesteld. DNS-servers zijn servers die een vertaling maken van ip-adressen naar domeinnamen. De ip-adressen van deze servers krijg je van je internetprovider. Soms is het onvoldoende dat deze DNS-servers alleen staan vermeld bij de instellingen van het draadloze toegangspunt. Je dient ze dan ook in te vullen bij de Windows-netwerkinstellingen op je computer;

7. En tot slot: de firewall op je client houdt het netwerkverkeer tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat uw usb-stick zelf een probleem is.

Als het zo is dat kan je beste een ander soort usb voor netwerk kopen. Dit kan je merken als uw usb-stick warm wordt.

Een veel voorkomend probleem is dat de draadloos wordt gestoord door bijvoorbeeld draadloos telefoon of draadloos koptelefoon. In dit geval kan je een andere kanaal kiezen in de router. Ook kan bluetooth voor probleem zorgen.

Ik heb hier wel over internet verbinding want met lokaal netwerk kan veel andere problemen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen van dit allen.

Mijn verbinding is dus nog steeds 100%.

USB -stick werkt volgens mij dus perfect.

Geen problemen met firewall.

Soms kan ik dus wel surfen, dus het werkt.

Als ik bv mijn laptop aansluit met de kabel kan ik meteen surfen.

Trek ik de kabel daarna uit, verbind met de usb-stick lukt het ook.

Enkel als ik de laptop inschakel en meteen met de stick wil surfen lukt het niet.

computers, pffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals u zegt: mijn verbinding is 100%

Usb-stick werkt perfect.

Ja tot op een bepaalde hoogte.

Mijn dochter had dat ook zo'n een probleem tot ik een nieuwe verse usb-stick kocht en het probleem was opgelost.

Wel hadden we G+ router en N usb-stick

Kan je niet aan iemand vragen als bruikleen zodat je tenminste kan zien of het aan de usb-stick is.

Als weer geen internet hebt.

Ga naar de router en DHCP-clienenlijst

Nu moet je alle computers en laptop en alle toestellen die op netwerk verbonden zijn zien. Dus ook uw laptop.

Om te zien welke ip adres dat je hebt doe je het volgende:

start

typt bij uitvoeren: cmd

typt IP-config /all

zoek de draadloos mac en IP van uw laptop. (Uw laptop kan ook een ip en mac adres hebben van vaste netwerk via kabel)

Schrijf die op en vergelijk die met de DHCP-clienenlijst van de router.

Als de router wel uw laptop ziet en dan is er een probleem bij uw laptop of usb-stick

Nota: u kan niet zomaar usb-stick plaatsen op een willigkeurig usb poort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.