Ga naar inhoud

Installatie kubuntu


Aanbevolen berichten

Heb dat ook al gehad.

Dit probleem kon ik oplossen door in de bios harde schijven uit te sluiten en andere cd/dvd rewriters. Was een probleem dat Ubuntu geen of beperkte rechten had tot bepaalde hd schijven.

Hallo Tjoepke,

als ik harde schijven en DVD spelers uitschakel krijg ik dan geen problemen met mijn windows XP of met ( K ) ubuntu ???

ook deze hebben toch de harde schijf en de DVD nodig

MVG Sjaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je moet minstens één harde schijf open laten en één dvd/cd speler.

Vergis je AUB niet bij het uitsluiten (kijk naar mezelf) van harde schijven zodat je niet de verkeerde harde schijf formatteer voor Ubuntu te installeren.

Mag ik je een vraag terug stellen wil je Ubuntu gebruiken als standaard besturingssysteem? Want uit je vorige post begrijp ik dat je bedoeling is om 2 besturingssystemen te laten draaien.

MAAR

Als mijn vermoeden juist is dan start dan gewoon XP en download/installeer: VMware-workstation zo kan je vanuit xp rustig op je ubuntu werken and last but not least ben je gelijk verlost van je problemen. Want dat heb je hier niet.

Ik ga vragen aan de moderators of ik deze software hier mag delen want ik zie dat deze niet gratis is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tjoepke,

ik wil Kubuntu proberen, maar als het niet bevalt hou ik XP, ook als ik bepaalde dingen wil doen die ik niet op Kubuntu kan doen of niet weet hoe.

tevens leven mij met ons zessen en niet iedereen wil tegelijk allemaal andere programma's leren, dus ook daarom hou ik de eerste tijd nog XP.

maar VMware-workstation zal ik overwegen omdat ik hier nog nooit van heb gehoord, maar alvast bedankt voor de tip

MVG Sjaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag de software hier zetten, zolang het het maar legaal is, en je er even bij zegt dat het betalend is.

En ook geen "oplossingen" bieden om niet te betalen, dan is er geen enkel probleem.

Nu over het probleem, Sjaak zou je je hardware eens hier kunnen posten?

Als je niet weet wat je allemaal hebt kan je dat uitlezen met bijvoorbeeld Everest Home edition.

Waarom wil je eigenlijk Kubuntu hebben? Kan je beter om mee te beginnen Ubuntu gebruiken. Ubuntu kan met heel veel hardware overweg hoor, en aan je grafische kaart gaat het niet liggen. Dat is een nvidia en die worden beter ondersteund dan ATI.

Als je voor de rest geen rare dingen in je pc hebt zal Linux die wel ondersteunen.

Kan je een taal enzo selecteren of werkt dat niet?

Dan moet je eens in je BIOS duiken en zoeken naar USB Legacy, of USB keyboard support of iets in die aard, en dat op "enable" of "on" zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je Ubuntu en dergelijke trouwens proberen te installeren, Tjoepke. Naast Windows of in Windows(via Wubi)?

Jürgen

ububtu heb ik geïnstalleerd via VMware-workstation op XP vroeger en nu via Vista. Werkt perfect, heel snel en geen last van fouten, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Aäron

mijn moederbord is MSI K9NSLI,processor is ( geloof ik ) AMD Athlon 64*2 dualcore 3800, video kaart een NVIDEA 7600 GT, DVD is een LG dual layer met 2.00 GB geheugen en een harde schijf van +/- 300GB, toetsen bord en muis zijn van Logitech.

ik heb niet echt een voorkeur voor KUBUNTU, UBUNTU is ook goed maar ze doen het allebij niet.

als ik opstart vanaf de CD krijg ik eerst de taalkeuze, daarna een voortgang balk en daarna loopt ie vast.

hopelijk heb je wat aan mijn antwoorden en weet je wat mijn computer mankeert.

MVG Sjaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tjoepke,

ik had op mijn computer 2 versies van XP, 1 maal met alles erop en er aan ( C ) en 1 maal kaal voor de kinderen GAMEN ( D ) en op de E schijf alles wat ik wil bewaren, de D schijf is geformateerd en daar wil ik nu UBUNTU op zetten.

de installatie heb ik gedaan vanaf de CD, gestart met het opstarten van de computer.

hopelijk ben je wat wijzer met deze antwoorden.

MVG Sjaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel alle harde schijven uit en laat alleen de D draaien.

Zorg ervoor dat in je bios de boot prior staat op D.

Probeer eens met een andere CD-Rom speler de installatie.

Uw toetsenbord en muis zijn aangesloten via draad?

Ontkoppel alle andere usb apparaten. (printer, bluetooch ontvanger etc)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.