Ga naar inhoud

Picto's + Foto's importeren in excel werkblad vaan ander werkblad


Edmondo

Aanbevolen berichten

Ik wil picto's en/of foto's vanaf een ander werkblad importeren in een actief werkblad.
Ik zocht zoiets als verticaal zoeken, of gegevensvalidatie  als mogelijkheid. 
Maar helaas, dit werkt niet omdat het geen cel verwijzing naar is naar de cel inhoud.
het zijn genummerde afbeeldingen (picto's+foto's) welke bij kopiëren en nogmaals gebruiken een nieuw nummer krijgen.
Het aantal afbeeldingen stijgt dan fors. Ik zie het liever dat een picto gewoon opnieuw wordt gekopieerd en vervolgens geplakt wordt in het werkblad.
Ik kijk al uit naar jullie oplossingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om zoiets te bewerkstelligen gebruik je beter geen extra tabblad waar al je foto's/ pico's al zijn ingeladen, dit is totaal overbodig en maakt je bestand extra zwaar.

De pico's foto's die je in het actieve werkblad nodig hebt haal je uit een map met foto's/Pico's.

Ik kan daar best iets voor verzinnen maar doe er eerst een voorbeeldbestandje bij met wat dummy gegevens, dat praat wat makkelijker.

Welkom op PChelp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je bericht, maar als ik het excel bestand opent dan werkt de knop "foto/Picto invoegen" niet en de cellen B1 en B2 vermelden dat de gekoppelde afbeeldingen niet kunnen worden weergegeven. Onder de knop hangt een Sticker formulier wat  leeg is?

In de bijlage een opbouw waar informatie voor nodig is. Er hangt een 2e werkblad aan vast met de naam foto's en picto's, ik begrijp dat dit werkblad mag vervallen en daar een map voor aan te maken.

Dus rest mij alleen een duidelijke verwijzing vanaf de door jou voorgestelde knop foto/picto invoegen en die dan plaatsen waar hij nodig is?

Kan je een voorgestelde picto meerdere keren ophalen en plakken?

Ik hoor graag je antwoordt.

EXCEL FORUM HULPVRAAG -pictobord voorbeeld in construction.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo D.

Heb de beveiliging eruit gehaald en zie nu hoe dat het werkt. Dat is bruikbaar, maar ik werk met een andere opbouw.

Zoals je kunt zien in het voorbeeld wat ik heb gestuurd, is de plaatsing van de picto's die worden opgehaald nogal divers over meerder cellen.

De foto's van Cliënten zijn statisch, maar die van de Begeleiders (kolom L) wisselt per dienstrooster per week of dag en zit vast aan kalenderdagen.

 

Punt voor mij is kun je aangeven hoe je de opvolging dmv het stickerformulier werkt is dat een Macro of een andere actie vanuit Excel, hoe maak ik dit?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.