Ga naar inhoud

.JPG en .MOV


djdanvan

Aanbevolen berichten

Beste PCH,

vraagje?

Met mijn iPhone X neem ik foto's maar wanneer ik ze download op mijn vaste PC van de iCloud, heb ik steeds de foto's dubbel in twee verschillende bestanden. nl.  .JPG  en .MOV

Waar kan ik, waarschijnlijk bij de instellingen van de iPhone dit ongedaan maken?

Dit is wel zeer ambetant. 

 

Op voorhand hartelijk dank.

IMG_3540.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op jouw iPhone heb jij hoogstwaarschijnlijk het maken van Live foto's ingeschakeld staan. In feite wordt er dan een kort filmpje gemaakt en uit dat filmpje wordt het beste frame gekozen en dat wordt dan de foto.

Van zo'n live foto kun je ook een video/filmpje maken en dan zie je wat jij laat zien in de tweede afbeelding.

Of jouw foto's live foto's zijn, kun je makkelijk controleren in de app Foto's. Open een door jou gemaakte foto en druk dan wat langer met je vinger op die geopende foto. Als je dan in feite bewegend beeld ziet, dan is de functie live foto's ingeschakeld.

 

Als jij alleen maar standaard foto's wil maken, dan moet je live foto's uitschakelen. Dat is erg eenvoudig:

Open de app Camera en kijk dan rechts bovenaan (zie de rode pijl in onderstaande afbeelding):

 

6574954b4837b-Live_aan.png

 

Als jij dat pictogram rechtsboven ook zo ziet, dan is de functie Live foto's ingeschakeld. Klik op dat pictogram om Live foto's uit te schakelen:

 

6574959432051-Live_uit.png

 

Er komt dan een schuine streep door dat pictogram te staan. En hierna maak je geen live foto's meer.

Speel er maar even mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.