Ga naar inhoud

eID perikelen: kan niet meer aanloggen bij de Overheid


p38cyq

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd kan ik niet meer aanloggen, via eID, bij de verschillende sites zoals mijn ebox, mijn tax-on-web enz., ongeacht de gebruikte browser.

Het lampje op de kaartlezer flikkert en blijft dan constant aan zoals normaal, bij het insteken van de Identiteitskaart. Het systeem vraagt dan normaliter je pin-code op te geven, maar antwoordt nu onmiddellijk: "aanmelden mislukt".

De eID Viewer werkt nochtans perfect; foto, adres, RR, certificaten enz. worden correct weergegeven, idem met een andere lezer en idem op een andere USB poort.

Het logboek van de viewer vermeldde eerst registerfouten. Dan het programma grondig verwijderd (met Revo Uninstaller) om alle registerwaarden van het programma te verwijderen. Nu geen registerfouten meer, maar nog steeds kan er niet aangelogd worden.

Testen met de officiële website geeft als resultaat : "eid.belgium.be heeft geen resultaten verzonden".   

Wat kan ik nog meer doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.