Ga naar inhoud

foutmelding niet te verwijderen


vxvk

Aanbevolen berichten

Ik krijg bij het opstarten de volgende foutmelding:

C:\Program Files\WindowsApps\Applelnc.iTunes_12131.3.2010.0_x64_-nzyj5cx40ttqa\iTunes…

 

C:\Program Files\WindowsApps\AppleInc.iTunes-12131.3.2010.0_64…\iTuneMobileDeviceLauncher.exe

Onjuiste functie

Ik probeer dan via WindowsApps deze items te verwijderen maar ik heb geen toegang tot die map.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Vast bedankt. Gerda

 

foutmelding.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De map WindowsApps is niet voor niets een verborgen map. Normaal krijg je die map niet te zien. Daar moet je uit blijven. Je moet daar in ieder geval niet zijn om een programma te verwijderen.

 

Je krijgt de foutmelding bij het opstarten, dus blijkbaar is het zo dat iTunes gelijk opstart met Windows. Schakel dat eerst eens uit:

 

Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk. Er verschijnt een contextmenu. Klik in dat menu op Taakbeheer.

Wanneer Taakbeheer geopend is, dan klik je op het tabblad Opstarten.

Zoek dan iTunes op in die lijst. Momenteel zal er achter iTunes Ingeschakeld staan.

Klik op iTunes om dat programma te selecteren, en klik dan rechts onderaan op Uitschakelen.

 

Daarna moet je de computer opnieuw opstarten. Doe dat zo: klik achtereenvolgens op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

Wanneer de computer opnieuw opstart, hoor je de foutmelding niet meer te krijgen.

 

Natuurlijk is er nog steeds wat mis met iTunes. Ik zou het programma iTunes eerst gaan verwijderen. Dat doe je niet via de map WindowsApps, want daar krijg je terecht geen toegang toe.

Dat verwijderen van iTunes doe je zo:

Klik op Start > Instellingen > Apps

Het onderdeel Apps en onderdelen zal dan getoond worden.

Zoek in die lijst met apps iTunes op. Klik erop en kies dan Verwijderen.

Nadat de verwijdering van iTunes voltooid is, moet je de computer weer opnieuw opstarten, zoals ik eerder beschreef.

 

Daarna kun je iTunes opnieuw installeren, als je denkt dat programma echt nodig te hebben.

iTunes kun je ophalen uit de Microsoft Store, maar ook via deze website van Apple: https://support.apple.com/nl-nl/HT210384

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel. Inderdaad is mijn probleem nu opgelost.. Ik heb bij Taakbeheer ervoor gezorgd dat iTunes niet meer opgestart gaat worden. En bij de apps heb ik het programma's verwijderd. Ik had al eerder geprobeerd om het programma via het configuratiescherm te verwijderen maar het stond niet bij de Programma's. Ik was vergeten dat ik het natuurlijk bij de apps moest doen. Maar mijn probleem is opgelost en ik heb ook weer wat geleerd. Nogmaals bedankt. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je probleem is opgelost. Graag gedaan, Gerda!

 

Nog een tip: programma's die je hebt gedownload via de Microsoft Store, zul je niet terugvinden als je kijkt via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen. Ze staan niet in die lijst. Ook diverse apps van Microsoft die standaard meegeleverd worden met Windows 10, zoals de app Mail en Agenda, staan niet in die lijst.

Je zult die programma's wel aantreffen als je kijkt via Start > Instellingen > Apps >Apps en onderdelen.

 

Jij bent een oudgediende op het gebied van computers en daarom gewend om met het configuratiescherm te werken. Houd er rekening mee dat het configuratiescherm op den duur helemaal zal verdwijnen. Steeds meer onderdelen uit het configuratiescherm zijn al overgeheveld naar de app Instellingen. Dus leer jezelf aan om meer te gaan werken met de app Instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.