Ga naar inhoud

tekst delen wissen dmv functie


Dirk Volders 01

Aanbevolen berichten

Beste,

 

heb grote bestanden te behandelen van een bankrekening. Om het enigszins overzichtelijk te houden wil ik een deel van een cel waarin veel info staat beperken tot de mededeling zelf. Hoe verwijder ik de rest? 

Hieronder voorbeeld van de te behandelen tekst:  dus enkel de tekst bewaren vanaf "Mededeling"

image.thumb.png.c913e936136459135b56526ae2397322.png

 

Alvast bedankt

mvg, Dirk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal moeten zijn

 =tekst.na(a2;"Mededeling : ";1)

 

anders is de tekst hoofdletter gevoelig.

 Maar is geen oplossing voor het probleem, maakt alleen het bestand nog zwaarder.

 

De enige goede oplossing is met een macro, maar daar begin ik niet aan zonder voorbeeld bestand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal eerder zo moeten,ik had inderdaad niet gezien dat er ook mededeling instond met kleine letter.

Emiels, in jou voorbeeldformule heb je een punt komma vergeten. pas het tweede argument gaat over [match_mode]

Volledige formule :

=TEKST.NA(A1;"Mededeling: ";;1;;"niets gevonden")

Waar haal je dit vandaan?

Quote

maakt alleen het bestand nog zwaarder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

De enige goede oplossing is met een macro, maar daar begin ik niet aan zonder voorbeeld bestand

Ga gerust je gang met VBA.

Hier heb je een voorbeeldje, 0.5 minuut werk met OCR via TS zijn plaatje.

Veel zwaarder is verschillend dan een extra kolom bijvoegen. Kwestie van de juiste termen te gebruiken.

Het voorbeeldje in bijlage is als xlsx 4 kb, hetzelfde bestandje opslaan als xlsm is al 19 kb.

mededeling.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, djutoch zei:

Zal eerder zo moeten,ik had inderdaad niet gezien dat er ook mededeling instond met kleine letter.

Emiels, in jou voorbeeldformule heb je een punt komma vergeten. pas het tweede argument gaat over [match_mode]

Volledige formule :

=TEKST.NA(A1;"Mededeling: ";;1;;"niets gevonden")

Waar haal je dit vandaan?

 

 

8 uren geleden, emielDS zei:

Zal moeten zijn

 =tekst.na(a2;"Mededeling : ";1)

 

anders is de tekst hoofdletter gevoelig.

 Maar is geen oplossing voor het probleem, maakt alleen het bestand nog zwaarder.

 

De enige goede oplossing is met een macro, maar daar begin ik niet aan zonder voorbeeld bestand

 

Beste , alvast bedankt.  Heb als bewindvoerder heel wat dossiers waar ik het betalingsverkeer opvolg. De info in sommige kolommen wordt herhaald en is veel te omvangrijk. Ik heb voldoende met de info die staat achter het woord mededeling. Hopelijk is het niet al te moeilijk en alvast dank voor de hulp.testbestand BE18377096304465 (EUR) 20240101 - 20240129 (1).csvtestbestand BE18377096304465 (EUR) 20240101 - 20240129 (1).csv

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.