Ga naar inhoud

Upgrade kit installeren?


Aanbevolen berichten

Hoi Hoi,

sinds enige tijd heeft mijn oude PC het vreselijk moeilijk om apps te starten. Ook zijn er enkele USB poorten stuk.

Wanneer ik echter mijn oude vertrouwde WoW speel doet ie dit nog wel goed. hieronder zie je de speccs.

-Operating System
    Windows 10 Home 64-bit
-CPU
    Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz    32 °C
    Haswell 22nm Technology
-RAM
    6.00GB Dual-Channel DDR3 (7-8-8-20)
-Motherboard
    ASUSTeK COMPUTER INC. H81M-PLUS (SOCKET 1150)    116 °C
-Graphics
    Acer G236HL (1920x1080@60Hz)
    2048MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (Gigabyte)    31 °C
-Storage
    223GB KINGSTON SA400S37240G (SATA-2 (SSD))    28 °C
    931GB TOSHIBA DT01ACA100 (SATA )

-Optical Drives
    TSSTcorp CDDVDW SH-224DB

-multicardreader

in een  cooler master N200

 

Ik wil geen nieuwe en dure PC kopen aangezien dit toestel niet mijn main machine is.

Ik dacht  er aan om een upgrade kit te kopen en deze te installeren.

iets in deze aard:

MoBo : Gigabyte B760M DSH AX DDR4

CPU   : Intel Core I5 13400F + cooler

16Gb G.skill AEGIS 3200 Mhz

 

1. is dit een goed idee en raden jullie me eventueel iets anders aan? (wel binnen dit budget +/- 500€)

2. Kan ik deze componenten gewoon installeren, mijn oude HD's aansluiten en there we go (plug and play basicly) of dien ik hiervoor softwarematig nog iets te doen?

 

Graag jullie input

alvast bedankt

 

Niv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht een reactie over te laten aan een kenner van hardware, maar die heeft zich tot nu toe nog niet gemeld. Daarom doe ik toch een poging...

 

Moederbord, processor en werkgeheugen die jij op het oog hebt, passen volgens mij wel bij elkaar. Zie daarvoor de specificaties van het Gigabyte B760M DSH AX DDR4 moederbord: https://www.gigabyte.com/Motherboard/B760M-DS3H-AX-DDR4-rev-1x/sp#sp

 

Het lijkt erop dat jij de grafische kaart niet wil gaan vervangen. Die 2048MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (Gigabyte) is echter intussen al 10 jaar oud, en kan dus een bottleneck vormen.

 

Op 16/2/2024 om 15:53, nivellion zei:

Kan ik deze componenten gewoon installeren, mijn oude HD's aansluiten en there we go (plug and play basicly) of dien ik hiervoor softwarematig nog iets te doen?

Als je heel veel geluk hebt, dan lukt dat. Maar ik zou toch problemen verwachten. Je hebt daarna andere hardware, dus je hebt ook andere drivers nodig voor die nieuwe hardware. Bijvoorbeeld een andere driver voor de chipset, enz.

Het lijkt mij verstandiger om na deze upgrade Windows en alle programma's opnieuw te installeren. Van tevoren moet je natuurlijk een back-up maken van al je persoonlijke bestanden op een externe harde schijf, die je daarna loskoppelt.

 

Daarnaast is het de vraag of Windows 10 nog geactiveerd zal zijn na vervanging van het moederbord.

Ik ben benieuwd hoe andere forumleden hierover denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de ouderdom van de grafische kaart in beschouwing genomen en indien deze een groot probleem vormt vervang ik deze ook nog, De back up is gemaakt, ik vermoedde reeds dat er mogelijk problemen zouden zijn, maar toch maar even  vragen.

alvast bedankt voor je antwoord.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.