Ga naar inhoud

[OPGELOST] vreemde vraag in Excel


Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Als ik een werkblad met oa. gegevensvalidatie van het type Lijst dupliceer (rechtermuisknop + Ctrl en slepen)

is er geen probleem, maar als ik vervolgens die kopie nog eens dupliceer dan verschijnt er een vraag :

U wilt een formule of bestand verplaatsen of kopiëren met daarin de naam

(NAAM BEREIK), die al bestaat op het bestemmingswerkblad. Wilt u deze versie

van de naam gebruiken ?

......

Ik krijg dit bericht zes keer voor zes verschillende namen en moet dan zes

keer op ja klikken.

Op wat slaat deze foutmelding (er is toch vóór het dupliceren toch geen bestemmingswerkblad waar al iets zou kunnen opstaan) ?

Waarom alleen bij een kopie van een kopie ?

Hoe kan ik ze vermijden ?

Groeten,

Marnik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hey Karel en stegisoft,

Sorry voor het late antwoordje. Ja, het blad was beveiligd (maar dat werd in de VBA-code uitgezet en een werkbladbeveiliging moet gedupliceerd kunnen worden) en er waren verwijzingen naar andere bladen (maar naar andere bereiken/namen).

De namen in kwestie waren al een tijdje niet meer in gebruik (dateerden van de testfase van het bestand), maar bleven toch ronddwalen in Excel. Als ik er toch naar verwees, resulteerde dat alleen maar tot een fout. Dit was dus een Excel-bug.

Met de eenmalige uitvoering van deze code...

Sub DeleteNames()

Dim nm As Name

For Each nm In ThisWorkbook.Names

nm.Delete

Next

End Sub

... waren meteen alle namen verwijderd en kon ik de juiste namen opnieuw definieren.

Groeten,

Marnik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.