Ga naar inhoud

Edge venster niet beschikbaar op Samsung galaxy A14 ?


djiemmie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb sinds kort een nieuwe smartphone van mijn werk, de samsung A14 4G. Daarvoor had ik de A21.

Op de A21 maakte ik veel gebruik van het "edge venster" aan de zijkant van het scherm. Het edge venster in- en uitschakelen kon ik via instellingen / display en dan ergens tussen "navigatiebalk" en "time-outscherm" de functie "edge venster" op actief zetten. Daarna kon ik in het edge venster zelf eens dat verscheen de instellingen van dat venster daar instellen.

 

Bij de A14 (wat een beter toestel is dan de A21) zie ik die functie niet meer staan... jammer, want ik gebruikte dat echt wel veel, voor bvb supersnelle toegang naar aangepaste schermafbeeldingen, waterpas, snelcontacten, ...

In bijlage twee schermafbeeldingen, één van mijn A14 en één van hoe het er normaal zou uit moeten zien.

Iemand een idee hoe ik dat edge venster toch terug kan activeren?

 

De nieuwe A14 draait op Android 14, One UI versie 6.0

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Screenshot_20240221_191152_Settings.jpg

Screenshot_20220227-225352_Settings.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Iomar43,

 

Ja, ik zie het daar ook zo staan

"Als de handgreep van het Edge-venster niet zichtbaar is, opent u de Instellingen, tikt u op Display en tikt u op de schakelaar Edge-vensters om deze functie in te schakelen."

Maar het probleem is net dat bij Instellingen / Display het schuifknopje om het Edge venster aan te zetten niet te zien is bij mij (zie ter vergelijking de twee afbeeldingen hierboven waar het wél en niét te zien is).

 

Als ik eens wat verder google kom ik ook op dit forum terecht waar dit probleem besproken wordt:

https://r2.community.samsung.com/t5/Galaxy-A/MISSING-FEATURE-EDGE-PANEL/td-p/14468230#:~:text=In the settings there is,SAMSUNG A14%2C A13 4G MODELS. 

Daar wordt in de laatste post de suggestie gedaan om via APKmirror de laatste versie van Samsung Edge Panel te downloaden.

Is dat veilig om te proberen of toch beter niet doen?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.