Ga naar inhoud

[OPGELOST] Veel complicaties en HJT


Aanbevolen berichten

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O2 - BHO: CPV - {15421B84-3488-49A7-AD18-CBF84A3EFAF6} - C:\Program Files\WWShow\WWShow.dll

O2 - BHO: (no name) - {41b051e8-b3e7-45f3-9df0-c5ccdc183f26} - C:\WINDOWS\system32\mojekogi.dll

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [201b858a] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\lazikito.dll",b

O4 - HKLM\..\Run: [CPM2328b616] Rundll32.exe "c:\windows\system32\sikasiso.dll",a

O4 - HKLM\..\Run: [yuguwibebo] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\zizaduvu.dll",s

O4 - HKCU\..\Run: [pidle] "C:\Documents and Settings\Compaq_Eigenaar\Application Data\pidle\pidle.exe" 61A847B5BBF728173599284503996897C881250221C8670836AC4FA7C8833201749139

O4 - HKCU\..\Run: [Twain] C:\Documents and Settings\Compaq_Eigenaar\Application Data\Twain\Twain.exe

O4 - HKCU\..\Run: [DigiFast] C:\Documents and Settings\Compaq_Eigenaar\Application Data\digifast\digifast.exe

O4 - HKCU\..\Run: [Dd:iiOGjr[OSRv] C:\Documents and Settings\Compaq_Eigenaar\Application Data\Microsoft\Windows\gqddnbvn.exe

O9 - Extra button: BitComet - {D18A0B52-D63C-4ed0-AFC6-C1E3DC1AF43A} - res://C:\Program Files\BitComet\tools\BitCometBHO_1.2.8.7.dll/206 (file missing)

O20 - AppInit_DLLs: c:\windows\system32\sikasiso.dll,C:\WINDOWS\system32\zavisomu.dll

O21 - SSODL: SSODL - {EC43E3FD-5C60-46a6-97D7-E0B85DBDD6C4} - c:\windows\system32\sikasiso.dll

O22 - SharedTaskScheduler: STS - {EC43E3FD-5C60-46a6-97D7-E0B85DBDD6C4} - c:\windows\system32\sikasiso.dll

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download LSPfix.exe en zet het op je Bureaublad.

Start het programma. en plaats een vinkje bij I know what I am doing.

Zorg dat in het rechtse venster (remove venster) alle verwijzingen staan van de bestanden hieronder vermeld.

(Let op enkel deze mogen in het remove-venster staan, geen anderen!!!)

Klik dan op de knop Finish.

ntdll64.dll

Download HostsXpert

Unzip het programma naar je Bureaublad.

Open de map en dubbelklik op Hoster.exe

Klik op "Restore Microsofts Original Hosts File"

Klik op "OK" en sluit het programma.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder)

De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.

Daarna zal het vragen om de computeropnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,bedankt voor de snelle reactie! ik moet u zeggen dat ik een niet-destructief herstel heb uitgevoerd en toen deed hij weer normaal! Na 5minuten speelde het zelfde probleem al weer op, toen heb ik bovenstaande dingen gedaan. Hier de logjes.

[ATTACH]2009[/ATTACH]

[ATTACH]2010[/ATTACH]

mvg mark

hijackthis.log

mbam-log-2009-05-05 (00-36-32).txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat "herstel" was - gezien de ernst van de besmettingen - bij voorbaat tot falen gedoemd. Volgende stappen mag je nu zetten :

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download Combofix naar je Bureaublad.

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!

  • Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord, samen met een nieuw log van HiJackThis.

Vraagje ter info : is je antivirusprogramma nog wel degelijk actief ? Want het laat toch wel héél veel verschillende besmettingen door om geloofwaardig te zijn :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een tijd geen beveiliging op me computer, dat klopt nu heb ik weer norton, maar de trial tot en met juli. Dit omdat ik geen geld wil uitgeven aan de beveiliging...
Dat verklaart veel ... maar is natuurlijk geen goed idee :s Zet er dan op zijn minst een gratis antivirusprogramma op. Kost je niks en zal veel van de rotzooi die nu op je PC zat op zijn minst blokkeren.

To the point ... logjes zien er goed uit. Hoe staat het met je wirwar aan problemen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kape,

De problemen die ik had zijn weg voor zover ik weet.

Alleen heb ik nog een probleem met het opstarten, heel vaak dan staat mijn beeldscherm nog op "Slaapstand geactiveerd" terwijl mijn pc zelf al op het bureaublad is, dit gaat dan ook niet weg. Ook is hij 1x uitgevallen...

gr mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je malwareproblemen betreft, mag je het volgende nog uitvoeren om de resten van de besmetting op te ruimen. En je JAVA kan een update gebruiken :

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: combofix /u

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Download Java Runtime Environment (JRE) 6u13 naar je Bureaublad

Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je web browser!

  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Dubbelklik vervolgens op jre-6u13-windows-i586-p.s.exe op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.

Voor de problemen met de "slaapstand" heb ik niet meteen een oplossing in zicht. Misschien andere forumgebruikers wel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.