Ga naar inhoud

Ubuntu Resolutie


Aanbevolen berichten

Je start VirtualBox zoals je voorheen deed en laat hem opstarten dan vanaf de cd-rom.

Ik ben geen voorstander voor VirtualBox, ik gebruik liever VMware Workstation maar goed.

Je kan natuurlijk uw Ubuntu naast uw Windows draaien. Klik hier voor in Windows op start > uitvoeren > typ: %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s > Schijfbeheer > dan klik (linkermuisknop) je in de rechts onderaan op een schijf dat nog veel schijfruimte vrij heeft > en verkies je vervolgens volumme verkleinen. Laat hem formatern > herstart de pc met ubuntu cd en laat hem ubuntu installeren op de nieuwe partitie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik die cd laat opstarten komt er dit op:

FATAL: Could not read from the boot medium! System halted.

Dit krijg ik altijd als het geen bootable cd is.

Moet ik hem anders branden? Ik heb Nero 8 gebruikt en gekozen voor een gewone DATA-cd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik die cd laat opstarten komt er dit op:

FATAL: Could not read from the boot medium! System halted.

Dit krijg ik altijd als het geen bootable cd is.

Moet ik hem anders branden? Ik heb Nero 8 gebruikt en gekozen voor een gewone DATA-cd

nee dan is hij niet goed gebrand.

Misschien kan je hier een goeie versie downloaden:

Debian -- Getting Debian

Rechtstreeks: Index of /debian-cd/5.0.1/i386/bt-cd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja wat voor computer heb je en vooral wat is je processor?

Als ik mag gokken, een intel pentium processor en je Windows is een 32bit systeem dan moet je deze hebben: http://ftp.belnet.be/debian-cd/5.0.1/i386/iso-cd/debian-501-i386-CD-30.iso

Maar zeg je nu ik heb een AMD processor dan heb je deze nodig: (gok ik = niet 100% zeker) http://ftp.belnet.be/debian-cd/5.0.1/amd64/iso-cd/debian-501-amd64-CD-30.iso

En natuurlijk kan ik zo nog een tijdje doorgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, bedankt.

ik heb een intel core 2 DUO. De host pc (echte pc) is een windows xp prof. 32 bit.

Ik ben het nu aan het downloaden en dan branden op een cd en dan kan ik beginnen met de installatie.

open het bestand en branden met nero, die kan overweg met ISO bestanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.