Ga naar inhoud

Driver voor geluidskaart wil niet installeren?


Clau

Aanbevolen berichten

Hallo,

Omdat mijn oude harde schijf het aan het begeven is, heb ik al een tijdje een nieuwe erbij als tweede hd.

Windows Xp staat er op geinstalleerd incl Sp2.

Er zit blijkbaar een Realtek A'97 Audiodevice in, die hij wel vindt, maar niet kan installeren. Ik heb een driver van internet gedownload, maar telkens als ik deze probeer te installeren zegt hij dat windows de driver niet ondersteund.

Wanneer ik dan toch doorga met de installatie, valt de pc uit en start hij opnieuw op. De driver is dan niet geinstalleerd en als ik opnieuw begin, krijg ik precies hetzelfde.

Wie kan me helpen? Mn audiodevice werkt wel, want op de oude harde schijf doet hij het prima.

Hopelijk weet iemand raad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is degene die ik gebruikt heb. De tweede van boven - executable file voor windows XP...

Misschien handig om te vermelden dat de harde schijf waarop ik dit probeer te installeren een Dell is. De pc een packard bell, maar in de winkel zeiden ze dat dit geen problemen zou moeten geven??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf heb geen ervaring met Dell of HP computers.

Maar over algemeen is het zo dat zeker bij Dell, de hardeware speciaal gemaakt wordt voor Dell computers.

Ga naar "Deze computer" / Hardware / Appparatenbeheer

Ga naar Besturing van geluid, video enz.

klik op +

Met de rechtermuis installatie ongedaan maken

Installeer nu de driver met de rechtermuis de driver die u gedownload hebt.

Start de computer weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gedaan wat hierboven staat.

Na herstarten van pc vind hij terug Nieuwe hardware: mijn geluidskaart...

Bij besturing van geluid ed staat er nu opnieuw audio controller met een oranje uitroeptekentje, dat waar ik zojuist de installatie van ongedaan gemaakt heb.

Als ik nu probeer de hardware terug te installeren geeft hij de foutmelding die ik voorheen ook kreeg:

" The software you are installing for this hardware: Realtek AC'97 Audio has not passed Windows Logo testing to verify its compatibility with Windows XP.

continuing your installation of this software may impair or destabilize the correct operation of your system either immediately or in the future. Microsoft strongly recommends that you stop this installation now and contact the hardware vendor for software thas has passed Windows Logo testing."

Verder gaan met de installatie doet mijn pc automatisch herstarten zonder dat er iets geinstalleerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mocht niet de driver rechtstreeks installeren.

Ga zoals boven beschreven en installatie ongedaan maken.

Ga nu naar configuratiescherm naar software

Als je daar iets vindt van realtek moet die eerst verwijderen.

Wat je gedownload hebt wordt die uitgepakt zonder te installeren?

Zo nee, dan kan je beter terug naar Realtek gaan en de vierde nemen in zip file.

en die uitpakken.

Zo ja

Brand deze software op cdrom

Steek de cdrom in de computer.

Opgelet: als windows uw hardware ziet mag hij die niet installeren.

Volgt de instructie.

Verdere informatie vindt je hier

A406_Readme.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat programmatje vind wel een aantal dingen, maar om ze te laten 'fixen' moet je betalen natuurlijk. Ik heb geen idee wat al die dingen betekenen? Wat moet ik hiermee doen?

Hoe kom ik er achter of de BIOS goed ingesteld staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dient de log hier te plaatsen zou dat we kunnen wat voor geluid je hebt.

Het programma zal niks fixen.

Als je het geluidkaart weet je ook welke driver je moet downloaden.

Start Everest

Klik helemaal bovenaan op Rapport

Dan op zuivere tekst

Nu zal Everest beginnen te scannen.

Als die klaar is moet dat logje opslaan.

Nu kan je dat log hier plaatsen.

Blijft voorlopig van de bios af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.