Ga naar inhoud

W 11 Corrupt gebruikersaccount?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag
Na veel omzwervingen kom ik toch jullie hulp weer vragen.
Wat is er aan de hand. Ik heb een pc waarom DAZ3D altijd werkte na een "mogelijke"updat kan ik deze iet meer starten,
Na veel heen en weer gemaild(Pfff lang leven Translate) blijkt het zo te zijn dat mijn huidige account corropt zou zijn.
Nu heb ik een nieuwe account gemaakt( eigenlijk wil ik dat helemaal niet) met een nieuwe microsoft account, ook deze als admin ingesteld.
Ja dan werkt die DAZ3D dus wel.
Maar omdat mijn huidige microsoft account anders zijn dan de 2e en i dus ook weer GoogolDrive/OneDrive etc op die andere moet gaan zetten>
Is er een andere manier, om mijn huidige account te herstellen? Voor de rest werken alle programma's op mijn huidige account.

daz melding 1-8-2025.jpg

Geplaatst:

Goedemorgen, ondertussen met hulp online van Microsoft toch besloten een schone pc te installeren.
Nu werkt dat DAZ3D programma wel.
Nu toch nog een vraag, er was een Windows Old map aangemaakt, die veel ruimte innam, deze geprobeerd te verplaatsen naar een partitie. Voor een groot gedeelte gelukt, Maar zou het nu dan niet zo moeten zijn dat is nu nog steeds 100gb gebruik van de 222gb? Heb al gezocht naar grote bestanden maar komt er niet achter. Is daar een truckje voor?

Geplaatst:
1 uur terug, Cil zei:

er was een Windows Old map aangemaakt, die veel ruimte innam, deze geprobeerd te verplaatsen naar een partitie. Voor een groot gedeelte gelukt,

Die Oldmap bevat je oude windowsinstallatie en is bedoeld om - als de nieuwe je niet aan staat - deze terug te zetten (naar de oude dus)

Wat ik je aanraadt (indien je zeker bent dat je tòch niet terug naar de oude wil ! ) zet de verplaatste bestanden van die partitie terug naar waar ze stonden

(mogelijk hoeft het niet, maar 'k zou veilig spelen in jouw geval)

Dan:

1. ga naar  Start, typ in : opruimen en je krijgt Schijfopruiming te zien.
  2. Klik dat aan
  3. je krijgt de keuze van welke schijf je kan opruimen. Kies voor de C
  4. Je krijgt dan zo'n venstertje: 
    image.png.708c0ff851d7e6d28ce3035647246f5b.png
  5.  Klik daar op Systeembestanden opschonen (eventjes geduld tot hij ze 'bij mekaar sprokkelt' :) )  (*)
  6.  Laat ze dan opruimen en je bent van de Oldmap van af

(*) KIJK WEL UIT wat er in dat bovenste venster allemaal staat aangeklikt: als je bv ook je Prullenbak aanklikt,

dan kan je er nadien geen bestanden meer terug uit gaan opvissen.

Hou ook in de gaten dar er in dat venstertje rechts een schuifbalk is, die nog andere mogelijk-te-wissen-zaken aangeeft.

succes !

Geplaatst:

Dank voor je reactie
De nieuwe windows lijkt naar behoren te werken, ik was begonnen met die OLD mappen naar een partitie te verplaatsen omdat mijn SS "bijna"vol was, Als ik nu klik op terugzetten, is er te weinig ruimte, kan ik nu alsnog de bovenstaande handelingen uitvoeren?

Geplaatst:
11 minuten geleden, Passer zei:

(mogelijk hoeft het niet, maar 'k zou veilig spelen in jouw geval)

Ik denk niet dat het nadeel heeft, maar 'k weet niet of Windows eerst gaat kijken naar welke bestanden hij als Old beschouwt

en ik denk/vermoed dat hij ze in het slechtste geval niet gaat willen verwijderen als hij bepaalde andere oude bestanden niet vindt.

Proberen zou ik zeggen, moest hij ze toch niet willen verwijderen, dan zijn er nog wel andere truukjes  om hem 'in 't zak te zetten' :) 

Geplaatst:
7 minuten geleden, Cil zei:

Ik zie er ook een wordige windows install bij van 38.8 gb kan die ook mee?

ja, die vorige windows mag je aanvinken - die bedoelde ik eigenlijk (maar verwarde met systeembestanden -  je hoeft deze laatste dus niet aan te klikken,

vink die vorige installatie aan en klik onderaan dan op OK 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.