Ga naar inhoud

Office 2024 Access - de actieve inhoud in dit bestand is geblokkeerd - NAS server

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op een laptop nu Office 2024 geïnstalleerd. Access applicaties die ik wens te openen krijgen steeds de melding "De actieve inhoud in dit bestand is geblokkeerd". Nochtans is in het vertrouwenscentrum van Access alles goed ingesteld (macro-instellingen, ActiveX-instellingen, want op een andere laptop met Office 2021 lukt het wel.
Bij de eigenschappen van het bestand kan ik "Blokkering opheffen" wel aanklikken maar dan krijg ik de melding "Er is een fout opgetreden bij het toepassen van kenmerken op dit bestand" en "Het systeem kan het gegeven bestand niet vinden". Alhoewel het bestand nadien wel geopend kan worden maar geen functies werken.
Het bestand wordt weliswaar via OpenVPN geopend op een NAS server. Misschien dat daar de oorzaak ligt. Want wanneer ik het bestand lokaal op de laptop plaats, kan ik wel de blokkering opheffen en werkt de applicatie perfect.
Ik heb echter geen problemen met Excel en Word bestanden die ik via OpenVPN op de NAS server open en bewerk.
Wie kan me helpen met die probleem die duidelijk met Office 2024 te maken heeft?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.