Ga naar inhoud

Backup Windows 11 via Windows 7 methode.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik heb gisteren een nieuwe Windows 11 pc gekocht. 

Net als bij mijn oude Win 10 pc had ik graag een systeembackup gemaakt van de pc zoals hij uit de winkel kwam.

Ik gebruik hier de methode via ONedrive liever niet maar wel de methode via Windows 7 (nog steeds beschikbaar via configuratiescherm).

De backup wordt geplaatst op een externe HD van 2 TB.

Alles loopt goed en ik krijg de melding dat de backup klaar is. 

Op de externe HD zie ik inderdaad een map met de naam "Windows Image backup" maar de map blijkt leeg te zijn.

Ik heb dit nu reeds meerdere keren geprobeerd en ook op een andere externe HD. Steeds met hetzelfde resultaat.

PS: ik doe dit via een lokaal account en niet via een Windows account.

Weet er iemand raad? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Marc

Geplaatst:

Helder.

Er worden wel vaker problemen gerapporteerd met deze ingebouwde tool.

Een generieke oplossing is zonder foutmelding eigenlijk niet te geven. Immers, je meldt dat de backup als voltooid wordt weergegeven.

Geen oplossing, maar wellicht een workaround: probeer een andere tool om een volledige systeem backup te maken op die externe disk. Werkt dat wel? Dan kun je uitsluiten dat het aan de disk ligt en de fout dus in Windows zit.

Geplaatst: (aangepast)

Aandacht:

Deze handleiding wijkt sterk af van de huidige versie 6.3 (5-01-2021) en is daardoor voor nieuwe gebruikers nog nauwelijks bruikbaar. Ook heb ik tot eigen schade al enkele malen vastgesteld dat het terugzetten van een systeem back-up een niet opstartbare Windows oplevert. 

Voor het maken van systeem-, schijf- en partitie back-ups gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar Macrium Reflect Free. Dit programma heeft me nog nooit in de steek gelaten. Helaas is het Engelstalig en minder gebruiksvriendelijk dan AOMEI Backupper.

HIER (<<klik)  een zeer goede handleiding van Macrium Reflect Free.

5 januari 2021 aangepast door droske

De zin die heb ik in het rood geplaatst omdat ook ikzelf die ervaring heb gehad!

Let zeker ook op wat "droske" (ex-moderator) in zijn eerste zin hierboven schrijft (2021). We zitten nu al aan versie 8.0.0.0 !

Hier de betreffende handleiding (2017) , waarin je deze quote kunt terugvinden in het voorwoord (onderaan) vooraleer de echte handleiding aanvangt.

aangepast door Calvus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.