Ga naar inhoud

Postvak In van Thunderbird start verkeerd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nog een laptop met windows 10 en daar staat nog Thunderbird op. Daar staat mijn mail vanaf 2021 en dat is best handig omdat Thunderbird op mijn laptop met windows 11 niet verder teruggaat dan december 2024. Ik was bezig met photoshop omdat dat nog werkt onder windows 10 en ik had een mailtje gestuurd naar de laptop met windows 10 maar plotseling zag ik dat er niets meer aankwam en in postvak in ging mijn mail niet verder dan 2022. Op miijn directory van thunderbird zag ik wel dat de inbox nog tot gisteren ging. Dus hoe kan ik Thunderbird weer aan de praat krijgen en hoe krijg ik mijn inbox weer in mijn Postvak In. Gerda

Geplaatst:

Ik ben niet mee Gerda:

Je hebt een laptop Windows 10 met Thunderbird - da's duidelijk.

Die laptop met Windows 10 is een àndere laptop dan die met Windows 11 vermoed ik?

Je stuurt een plaatje van de 11 naar de 10 en dat komt niet aan - klopt?

En op die windows 10- laptop gaat je mail niet verder dan 2022 - Bedoel je: dat er alleen maar berichten van vòòr 2023 op staan? (zodanig dat

een mailtje dat je nu met de 11 stuurt 'er niet aankomt' ?

17 uren geleden, vxvk zei:

Op miijn directory van thunderbird zag ik wel dat de inbox nog tot gisteren ging

Kan je dit verduidelijken?

17 uren geleden, vxvk zei:

Dus hoe kan ik Thunderbird weer aan de praat krijgen en hoe krijg ik mijn inbox weer in mijn Postvak In.

Je hebt het hier over die Windows 10-laptop?

Of: zoals ik het versta: je laptop met de 10: die ontvangt geen mails meer van nà 2022?  Klopt?

Geplaatst:

Tip:  Gerda, je kan emails ook buiten Thunderbird opslaan en bewaren:

je opent een aangekregen mail en klikt in het mailbericht (in de tekst ervan) rèchts met je muisknop.

Dan krijg je o.a. de optie Opslaan Als

Je kiest ervoor en

- je mail wordt opgeslagen als een eml-bestand (bij Thunderbird toch) 

- en je kan kiezen wààr het het op slaat (vb in Mijn documenten).

Dan komt in die map dus een eml-bestand te staan en als je erop dubbelklikt wordt dit in Thunderbird (om bij dit voorbeeld te blijven) geopend.

Ook bijlagen worden in die eml bewaard.

Dus zou jij je probleem kunnen omzeilen door in de 11 een bestand op te slaan en dat te versturen / kopiëren naar je 10.

Dubbelklik je er dan in je 10 op, dan wordt het in Thunderbird geopend.

Geplaatst:

Ja, dat ga  ik dan proberen. Maar ik vond het handig dat er op die laptop met windows 10 ook nog oudere mails stonden. Soms heb je dat nodig om nog wat terug te kunnen vinden. Maar eigenlijk heeft niemand dat, geloof ik, met gmail of outlook. Ik denk dat ik op die laptop gewoon het internet niet ga gebruiken. Uiteindelijk heb ik geen internet nodig om die oude mails die er nog wel op staan te kunnen lezen. En die laptop gebruik ik dan verder alleen voor photoshop want de versie die ik netjes gekocht heb, doet het niet onder windows 11. En ik heb er gewoon geen zin in om een nieuwe photoshop te kopen voor die enkele keer dat ik dat programma nodig heb. Maar toch weer bedankt voor je advies. Als ik het nodig heb, kan ik in elk geval wel mails kopiëren of sturen naar die oude laptop. En gisteren heb ik met jullie advies mijn andere laptop netjes kunnen updaten naar windows 11 25H2. Die kan nog even mee. Gerda

Geplaatst:

Het is - dacht ik later nog - voor mails zo dat - als je ze bij je binnenhaalt, ze ook dadelijk op de server gewist worden (tenzij je

dit anders gaat instellen, maar de meeste mensen kennen dit niet / denken er niet aan)

Dit zou verklaren dat jij je binnengehaalde mailtjes op de 11 niet meer ziet toekomen in de 10. Al moet ik er dadelijk bij zeggen

dat dit niet de enige verklaring is voor jouw ervaring. 't Is één van de...

En een Photoshop die het wel doet in de 10 maar niet in de 11 - mmm... dat lijkt me wel eigenaardig - maar da's dan weer iets anders...

Maar goed, je hebt dan toch al een workaround !   :) 

Geplaatst:

Ja, ik laat de mails op de server staan. Na verloop van tijd wis ik er een stel. Ik heb mijn mail bij hccnet. Al vanaf het begin dat er e-mail kwam. Ik was lid van de hcc en nu dus nog steeds. Ik heb een fotoshop 6.0 en die is te oud voor windows 11. Ik heb ook al comptabiliteit geprobeerd. En onder Linux doet photoshop het ook niet. Dus vandaar mijn windows 10 laptop. Maar, zoals je misschien weet, 'spaar' ik laptops. 1 MSDos, 1 Windows XP, 1 windows 7, 1 windows vista, 1 Windows 10 en 1 Windows 11. Ik werk naast Word, ook nog met WordPerfect. Sommige dingen kunnen niet in Word en andere niet in WordPerfect. Dus zo ben ik een beetje bezig. Soms gaat het mis en dan vraag ik hulp aan het forum. Tot nu toe ben ik altijd goed geholpen. Gerda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.