Ga naar inhoud

Update 22H2 wil niet installeren

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb wegens een NTFC.sys fout mijn windoows 10 moeten installeren.

De updates zijn in orde behalve de 22H2 die wil niet installeren. Initialiseren en downloaden is OK, maar instealleren wil die niet.

Wat kan ik doen om die te laten installeren?

Geplaatst:

Dit blijkt dus wel gewerkt te hebben. 
Totaal heb ik misschien wel 10 maal geprobeerd langs de originele VD of langs SYSTEEMHERSTEL, en steeds wou 22H2 niet installeren. Deze keer zijn er geen updates meer beschikbaar, sue 22H2 is duidelijk geïnstalleerd.

Dank U DCA

Geplaatst:

Ja maar!....

Alemaal goed en wel, maar...
Mijn MSFS2020 Flight imulator wil  niet starten.

Ik heb de Xbox app geïnstallerd, zoals voorheen, en ik heb die MSFS220 opnieuw geïnstalleerd, zoals voorheen,

Ik heb geprobeerd... wel 10-20 maal. Die MSFS2020 te starten, iets wat tot voor enkele dagen-, voordat deze problemen ontstaan zijn, vanzelf en gemakkelijk ging, en nu niet.

Alle updates zijn nochtans geïnstalleerd sinds ik die mediatool heb gebruikt om Windopws 10 terug te instelleren, en ik heb ook de verzekering gekregen dat ik de ESU die extra security updates krijg tot in oktober 2026, waarvoor zelfs al enkele updates zijn geïnstalleerd,

En toch wil die MSFS2020 niet starten. Als ik probeer komt er telkens een berich "er is iets misgegaan bij de start van uw game, foutcode 0x800700c1. Welke manier van opstarten  ik ook probeer om die MSFS2020 op te starten....

Ik zal me uiteindelijk wel een nieuwe pc voor Winows 11 aanschaffen, maar dat moet nog wat wachten, en dus ik wil proberen nu met deze pc nog  een tijdje aan te doen, en verder te werken.

Alle andere programs waerken goedn inklusief bv Office, maar ook alle Windows-eigen accessoires.

Raar is dat allemaal.....

Groeten Jive1 - Belgium

Geplaatst:
De foutcode
0x800700c1 bij het opstarten van Microsoft Flight Simulator (MSFS) 2020 op Windows 10 duidt meestal op een beschadigd installatiebestand, een fout in de Windows Store/Xbox app, of een mislukte update. 
Hier zijn de stappen om dit probleem op te lossen, gerangschikt van eenvoudig naar meer geavanceerd:

1. Basiscontroles (Eerst proberen)
  • Controleer updates: Zorg ervoor dat Windows 10 volledig is bijgewerkt (Instellingen > Bijwerken en beveiliging).
  • Update Gaming Services: Open de Microsoft Store, ga naar 'Bibliotheek' en installeer alle updates, specifiek voor "Gaming Services" en de Xbox-app.
  • Start de PC opnieuw op: Een simpele herstart kan tijdelijke bestandsfouten oplossen. 

2. Repareer de Xbox App en Store
Als u MSFS via de Xbox App of Microsoft Store heeft geïnstalleerd:
  1. Ga naar Instellingen > Apps > Apps en onderdelen.
  2. Zoek naar Xbox app, klik op 'Geavanceerde opties' en kies Herstellen (of Opnieuw instellen).
  3. Doe hetzelfde voor de Microsoft Store app.
  4. Run wsreset.exe (rechtermuisknop op Start > Uitvoeren > typ wsreset.exe > OK) om de store-cache te legen. 

3. Repareer gamebestanden (Verifiëren)
  1. Open de Xbox app.
  2. Zoek in uw bibliotheek naar Microsoft Flight Simulator.
  3. Klik op de drie puntjes (...) en kies Beheren > Bestanden > Controleren en repareren. 

4. SFC en DISM Scan (Systeembestanden herstellen)
Corrupte Windows-bestanden kunnen deze fout veroorzaken.
  1. Typ cmd in de zoekbalk, klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en kies Als administrator uitvoeren.
  2. Typ de volgende commando's één voor één in en druk na elk commando op Enter:
    • dism /online /cleanup-image /restorehealth
    • sfc /scannow
  3. Start de pc opnieuw op zodra de scan is voltooid. 

5. Verwijder corrupte Windows Update-bestanden
Soms blokkeert een vastgelopen update de game.
  1. Open Opdrachtprompt als administrator.
  2. Typ de volgende commando's en druk op enter (hiermee stop je de update services):
    • net stop wuauserv
    • net stop bits
    • net stop cryptsvc
  3. Ga naar de map C:\Windows\SoftwareDistribution en verwijder alles in deze map (of hernoem de map naar SoftwareDistribution.old).
  4. Start de pc opnieuw op en probeer de game te starten. 

6. "Gaming Services" herinstalleren (PowerShell)
  1. Rechtermuisknop op Start > Windows PowerShell (Admin).
  2. Typ het volgende commando om Gaming Services te verwijderen:
    • get-appxpackage Microsoft.GamingServices | remove-AppxPackage -allusers
  3. Typ in hetzelfde venster het volgende commando om de services opnieuw te installeren:
    • start ms-windows-store://pdp/?productid=9MWPM2CQNLHN
  4. Installeer de Gaming Services in de store die nu opent. 
Geplaatst:

KLopt hoor! Er moet een Flight Simulator bestand waarcchijnlijk fout geweest zijn, ik heb gedaan wat aangeraden werd en ik kon mijn FS2020 starten. Maar!....

Die starten heel ongewoon, en stopte bijna direct en gaf het volgende bericht: "Microsoft Flight Simulator has an offline mode. To turn this mode on, you will need to launch the simulator with an internet connection first."

Nu; mijn internet connetie werkt prima met alle andere programma's, wat kan an de aanleiding zijn dat de FS nnu denkt dat mijn internet mis is?

Toch mits een beetje zoeken heb ik die internetconnectie in orde gekregen, FS kan namelijk gespeeld worde Online of Offline, en die stond dus in offline modus. Heb ik kunnen rechtzetten.

Bedankt, DCA!

Groeten Jive1 - Belgium

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.