Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oké, laat de USB van de monitor er eens uit en sluit zo veel mogelijk USB kabels aan op de PC.
Sluit de HUB aan op een poort aan de achterzijde van de PC en stop daar de overige benodigde USB kabels in.

Werkt het dan wel?

Als alternatief kun je ook nog een USB uitbreidingskaart kopen voor in de PC.

PS ik heb meerdere PC's gebouwd ten behoeve van het aansturen van orgels, dus dit is wel grappig.

Geplaatst:

begrijp ik het goed dat ik de usb van de monitor dan aansluit op de hub die ik dan aan de achterkant aansluit? Want zonder monitor doet het orgel niets, daarmee zet ik registers aan of uit.

zo’n usb uitbreiding lijkt me een hele goede oplossing. Kan ik dat zelf doen? En wat zou een goede zijn?

Geplaatst:

Heb je de USB kabel van de monitor echt nodig of is alleen de HDMI voldoende?

Hoeveel USB poorten heb je extra nodig en welke aansluiting heb je op het moederbord hiervoor beschikbaar? Zal wel PCI-e zijn vermoed ik.

Gaat om standaard USB-A aansluitingen neem ik aan?

Geplaatst:

De usb is echt nodig voor de monitor, anders werkt de touchscreen functie niet. 

met twee extra poorten ben ik gered 

ik heb geen flauw idee van aansluitingen op het moederbord, het gaat inderdaad wel om usb a 

Geplaatst:

Ah, oké.
Een simpele USB uitbreidingskaart is in elke computerwinkel te koop.

Hiervoor heb je vaak wel een S-ATA voedingskabel nodig. Dan zou je even moeten checken of je die intern nog vrij hebt aan je PC voeding.

Heb je een computerwinkel in de buurt of heb je een voorkeur voor een (NL of BE) webshop? Dan kan ik wat suggesties doen.

Geplaatst:

Ik heb de man die mijn computer heeft samengesteld gevraagd of er nog een poort vrij is. 

ik heb geen voorkeur hoor, als ze verzenden binnen/naar Nederland, dan is het top

Geplaatst:

Alles is afhankelijk van welke aansluitingen je intern beschikbaar hebt.

Voor het mooie zou je de pc even open moeten maken om dit te checken.

Ik geef je hierbij alvast een paar opties:

https://www.megekko.nl/product/2308/995954/USB-uitbreidingskaarten/Delock-84836-19pins-USB-3-0-moederbordconnector-2x-USB-3-0-extern-in-bracket

https://www.megekko.nl/product/2308/1055685/USB-uitbreidingskaarten/Conceptronic-EMRICK06G-interfacekaart-adapter-Intern-USB-3-2-Gen-1-3-1-Gen-1-

https://www.megekko.nl/product/2308/773271/USB-uitbreidingskaarten/Gembird-UPC-30-2P

https://www.megekko.nl/product/2308/113133/USB-uitbreidingskaarten/LogiLink-PC0057-PCI-Express-Card-4x-USB3-0

Zoals je ziet zijn er verschillende mogelijkheden qua voeding; zowel via sata als via molex. Of zelfs helemaal voedingsloos (1e link) als je deze poort nog vrij hebt intern.

Geplaatst:

Beste Passer en DCA, 

De USB zit erin en het probleem is opgelost.

het probleem lijkt te zijn geweest dat ik teveel (6) midi- usb kabels in de hub had geprikt, en dat de hub dit eigenlijk niet aan kon.

een alternatieve gedachte was dat de stroomvoorziening van de hub voor een soort ongewenste spanning zorgde waardoor de pc van slag raakte.

hoe dan ook, hij werkt weer, ik ben heel blij.

ik wil jullie ontzettend bedanken voor jullie meedenken en hulp, mijn dank is groot! 

groetjes Arjan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.