Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben vanaf woensdag bezig geweest om te communiceren met het forum. Heb omdat inloggen op mijn oude account niet lukt, vanwege password en/of emailadres, nu maar een nieuwe account aangemaakt. Inloggen lukte niet, ik verzend verzoek aan forum, maar ontvang in mijn e-mail en spam geen reset mailtje.....geen idee waarom niet.

Dus nog een keertje vragen om hulp bij uitbreiden C partitie op mijn harde schijf .....zie screenshot bijgevoegd

Schermafbeelding 2026-04-22 123941.jpg

Geplaatst:

Begin eens om Schijfopruiming te starten.
Typ Schijfopruiming en kies de C-schijf.
Klik vervolgens op Systeembestanden opschonen
Klik OK en kies voor het tabblad Meer opties voor het Opschonen van Systeemherstelpunten.
Klik nu OK en OK.

Geplaatst: (aangepast)

ja, want je hebt een C van maar een 120 Gig groot en dat is tegenwoordig aan de kleine kant.

Wat DCA je nog niet zei: uitbreiden is dus niet mogelijk.  (een nieuwe, grotere schijf steken kan natuurlijk wel)

2 uren geleden, Stampcol zei:

Ben vanaf woensdag bezig geweest om te communiceren met het forum. Heb omdat inloggen op mijn oude account niet lukt, vanwege password en/of emailadres, nu maar een nieuwe account aangemaakt. Inloggen lukte niet, ik verzend verzoek aan forum, maar ontvang in mijn e-mail en spam geen reset mailtje.....geen idee waarom niet.

Plaats hiervoor eventueel een vraag in  Forum feedback

(en 'ik verzond een verzoek aan het forum': mijn eerste idee: hoe deed je dat? - maar als je een tweede topic

aanmaakt in Forum feedback, speelt dit al zo'n grote rol niet meer)

aangepast door Passer
Geplaatst:

Hartelijk dank voor de adviezen. Vrije ruimte van D naar C transporteren is dus geen optie. Ook niet met een prog. partitie manager o.i.d.

Advies van opruimen heb ik opgevolgd maar heeft niet veel opgeleverd. Nu 4% vrijd op C.

Dus ga ik dan overwegen of een grotere harddisc een optie is tov van het vervangen in deze gehele laptop  lenovo 330 ideapad 17 inch.

Ook heb ik een topic gestart wat betreft het niet ontvangen van e-mails op mijn beide accounts bij forum

Hartelijk dank voor de hulp.

Geplaatst:

Graag gedaan en nee, dat klopt: omdat je met twee aparte schijven zit - een programma of zo kan daar niets mee.

30 minuten geleden, Stampcol zei:

Ook heb ik een topic gestart wat betreft het niet ontvangen van e-mails op mijn beide accounts bij forum

Kape of Kweezie Wabbit zullen je daar wel raad komen geven.

Geplaatst:

Klopt; de totale ruimte op de C-schijf is niet uitbreidbaar met andere diskruimte.

Dus ofwel overbodige en/of grote programma's verwijderen of de-installeren en op een andere schijf opnieuw installeren, ofwel een grotere disk kopen en Windows en alles opnieuw installeren.

Je kunt even kijken met TreeSize waar alle ruimte is gebleven.

Geplaatst:

Ter vergelijking en om je een idee te geven: mijn systeem verbruikt al 153 Gig (en dat is dan zonder Mijn documenten meegerekend)

Als je idd een of meerdere grote progs hebt òf als je veel eigen data in je Mijn Documenten zitten hebt,

dan loopt het al snel op...

Met een schijf als de jouwe, kwam ik dus al niet toe...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.