Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo ,kheb een nieuwe laptop gekocht ne asus vivobook x1605va-mb950w ,en zou willen een clone maken met retro  rescue  ,vroeger deed ik dat met een cd  maar nu er geen cd speler aanwezig is wou ik het doen met een usb stick  ,kheb dus het programma erop gezet en bij het opstarten van me laptop naar het bios menu gegaan en daar zie ik falshdrive staan maar steeds ik erop klik gebeur er niets  ,kheb ook al een externe cd drive aangesloten maar deze vind je helemaal niet in het bios , kzou graag een cloon ervan hebben want deze geef me al flink geholpen vroeger ,iemand die me kan helpen of iets kan aan raden  

Geplaatst:

Hiermee kun je ook een bootable USB stick maken.
De manier die je nu probeert, gaat niet werken namelijk. Je zult een speciale USB stick moeten maken om daar vandaan te kunnen opstarten.

Dat gaat niet zomaar. 

Geplaatst:
12 minuten geleden, DCA zei:

Hiermee kun je ook een bootable USB stick maken.
De manier die je nu probeert, gaat niet werken namelijk. Je zult een speciale USB stick moeten maken om daar vandaan te kunnen opstarten.

Dat gaat niet zomaar. 

Geplaatst:

Drew Oscar,

welkom op PCH

Een vraagje: waarvan zou je die cloon willen maken? En ik veronderstel dat je die van je oud / een systeem wil maken (dus met windows en je programma's er op?

Zo ja: dan gaat dit niet lukken want heel je hardware is helemaal anders dan je vorig systeem...

Geplaatst:

Nee, zomaar een ISO bestand op een USB stick zetten gaat niet werken.
Dat bestand zal bootable moeten zijn en vervolgens moet je dat met bijv. Rufus o.i.d. op een stick zetten.

Dan kun je vanaf de stick opstarten.

Maar inderdaad even terug naar de oorspronkelijke vraag: wat wil je precies bereiken?

Een kopie maken van je oude systeem om deze te gebruiken op je nieuw gekochte laptop is zinloos, zoals Passer ook al aangeeft.

Dus: wat wil je precies doen?

Als je een kopie van je nieuwe, schone systeem wilt hebben, dan kun je dat doen met Aomei Backupper.

Hiervoor hoef je geen opstartbare USB stick te hebben overigens, een 2e partitie of gewoon een grote stick is al voldoende. Dit programma werkt gewoon vanuit Windows.

Geplaatst:

wat ik wil is een kopie van me nieuwe laptop win 11   ,terwijl er nog niet teveel programmas opstaan en nu hij vlug is   ,eindelijk een reserve   tegen dat later windows zou crashen of dat  er een onoplosbaar probeem opduikt  

Geplaatst:

Dan kan je het op deze manier doen:

1 uur terug, DCA zei:

Als je een kopie van je nieuwe, schone systeem wilt hebben, dan kun je dat doen met Aomei Backupper.

Hiervoor hoef je geen opstartbare USB stick te hebben overigens, een 2e partitie of gewoon een grote stick is al voldoende. Dit programma werkt gewoon vanuit Windows.

(Buiten Aomei zijn er nog andere gratis programma's waarmee het kan - dit terzijde)

Geplaatst:

Er zijn legio mogelijkheden om dit te doen inderdaad.

Je kunt zelfs nog van de oude backup tool, gemigreerd uit Windows 7, gebruik maken vanuit het Configuratiescherm.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.