Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goede morgen,

Sedert een paar weken wil mijn pc meestal niet opstarten.

All in one HP pavilion 22 .

Doordat ik merkte dat hij s'morgens vroeg na een iets koudere nacht soms wel opstartte probeer ik het nu met ijsblokken aan de achterkant te plaatsen en tot nu toe werkt dit .

Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ?

Dank aan allen 

Geplaatst:

Elektronica en vocht/condens (in dit geval in de vorm van ijs) zijn absoluut geen goede vrienden, dus dit zou ik afraden voor langere duur.

Tja ik denk dat de hardware een beetje aan z'n eindje is. Deze is al meer dan 10 jaar oude denk ik?

Ik vermoed dat de HDD het aan het begeven is. Of er zit iets niet goed in de stroomvoorziening op het moederbord.

Erg lastig te diagnosticeren dit helaas.

Geplaatst:

Hoi Patrice, welkom op het forum.

Zoals DCA al aangeeft is vocht van het ijs en elektronica geen goede combinatie.

Als je pc start kan je dan eens de temperatuur van je CPU monitoren?

Dit kan je doen met Core Temp >> https://www.alcpu.com/CoreTemp/

Als je het programma start krijg je volgende scherm

Coretemp.PNG.2213d1c6b73abc6e67669815294680d8.PNG

Maak eventueel een printscreen van jou temperaturen en post dit in je volgende bericht.

Geplaatst:
49 minuten geleden, DCA zei:

Elektronica en vocht/condens (in dit geval in de vorm van ijs) zijn absoluut geen goede vrienden, dus dit zou ik afraden voor langere duur.

Tja ik denk dat de hardware een beetje aan z'n eindje is. Deze is al meer dan 10 jaar oude denk ik?

Ik vermoed dat de HDD het aan het begeven is. Of er zit iets niet goed in de stroomvoorziening op het moederbord.

Erg lastig te diagnosticeren dit helaas.

Dank je wel 

Geplaatst:
16 minuten geleden, Dasle zei:

Zoals DCA al aangeeft is vocht van het ijs en elektronica geen goede combinatie.

Maak eventueel een printscreen van jou temperaturen en post dit in je volgende bericht.

Ik probeer , dank je wel

Geplaatst:
27 minuten geleden, Dasle zei:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.