Ga naar inhoud

[OPGELOST] Malware doctor blijft aanwezig


Aanbevolen berichten

Dit is goed en slecht nieuws tegelijk. Enerzijds het ontbreken van die reader_s.exe (= het goede nieuws), anderzijds de quarantaine van AVG (= het slechte nieuws). Mijn twijfels blijven zo bestaan ... er zijn (al wil ik je niet té hard bang maken) aanduidingen dat je met een Virut-infectie worstelt ... maar 100 % bevestiging daarvan kan ik momenteel niet vinden. En dat zou betekenen dat enkel een format en herinstalleren van je PC een goede oplossing is.

Op grond van deze twijfel zou ik je willen aanbevelen om zeker permanent backups van je belangrijkste gegevens te maken (documenten, foto's, e.d.). Ook zeker geen backups van exe-bestanden opslaan op een ander medium.

Ondertussen ruimen we de resten van de besmetting op ... en wordt het een beetje afwachten naar de evolutie op je PC en of er (al dan niet) nieuwe problemen komen opduiken. Tijd voor de “grote schoonmaak”, dus : verwijderen van gebruikte programma’s, een cleaning en het verwijderen van de besmette herstelpunten.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: combofix /u

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

That’s it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.