Ga naar inhoud

[OPGELOST] Welke router nemen


Sargon

Aanbevolen berichten

Vandaag heeft mijn router na jaren trouwe dienst zijn geest gelaten.

Ik had een D-Link AirPlus G+ Wireless Router.

Nu, ik heb deze nooit gekocht en weet daar totaal niets van en nu is mijn vraag, waar moet ik op letten als ik een nieuwe ga kopen? Is er verschil tussen al die bakjes? Welke zijn er goed en welke niet?

Er zijn 2 pc's aan verbonden (1 meteen naast de modem, en 1 een paar kamers verder), 1 PlayStation 3 en dan heb ik ook nog een laptop die dan gebruik zou moeten maken van draadloos internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Zien dat het een Router is die de N-specificatie aankan.

- D-link en Belkin laten zich heel erg gebruiksvriendelijk configureren, daar waar LinkSys(Cisco) tot in de puntjes nauwkeurig kan worden gezet.

- Ga je in de toekomst voor een supersnel netwerk tussen de thuispc's, zorg dan dat je router Gigabit netwerk ondersteund.

Een basisrouter zou je rond de 60euro moeten kosten, voor state-of-the-art zal dit ongeveer x2 gaan.

Mvg

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb telenet, dus dat zal Kabel zijn zeker? Ik ken daar allemaal niks van, van hoe mijn internet in elkaar steekt. Broer heeft dat vroeger allemaal geregeld, maar woont ondertussen in Finland, dus da's wel een probleem.

Kan ik dat ergens zien die N-spcificaties en die N & N+ ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wat modelnummers nodig hebt:

DIR-615 voor het instapmodel (waarvoor je wel in aanmerking komt)

DIR-635 is een net iets zwaarder toestel maar gaat zeker en vast een waardige vervanger zijn.

Zelf raad ik de DIR-635 aan. Net iets duurder maar zoveel beter als de DIR-615.

mvg

m4TTi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.